HBT Camouflage

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Michiel M.
Lid
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

HBT's in PTO

Afbeelding
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

USMC HBT, zo te zien. Mooie foto!!! :P
Daar is 'ie weer!
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Peter schreef:Ziet er uit als een Tankerjacket. Voor zover ik heb begrepen zijn de HBT camouflage suits niet echt succesvol geweest en maar een korte tijd in gezet in het ETO ( Normandië ) omdat ze voor verwarring zorgden, de GI's die ze droegen werden voor Duitsers aangezien. In de PTO ( Pacific Theater of Operations werden ze frequenter gedragen, echter vooral door de USMC die een camouflage HBT van een geheel andere snit droegen. Army camouflage HBT werden ook naar de PTO verscheept, en er zijn gevallen bekend van US Marines die Army camouflage HBT droegen.
Dus de mannen van het 41st Armored Inf Bat waren eigenlijk bezig met een experiment...
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Dodo schreef:
Peter schreef:Ziet er uit als een Tankerjacket. Voor zover ik heb begrepen zijn de HBT camouflage suits niet echt succesvol geweest en maar een korte tijd in gezet in het ETO ( Normandië ) omdat ze voor verwarring zorgden, de GI's die ze droegen werden voor Duitsers aangezien. In de PTO ( Pacific Theater of Operations werden ze frequenter gedragen, echter vooral door de USMC die een camouflage HBT van een geheel andere snit droegen. Army camouflage HBT werden ook naar de PTO verscheept, en er zijn gevallen bekend van US Marines die Army camouflage HBT droegen.
Dus de mannen van het 41st Armored Inf Bat waren eigenlijk bezig met een experiment...
Inderdaad.
Daar is 'ie weer!
Mr Mojo Risin
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Bericht door Mr Mojo Risin »

779 schreef:Ik heb vaker gehoord dat er ook een gevaar was dat je op je eigen troepen zou kunnen gaan schieten...

779
Ik heb ook gehoord dat ze niet veel gebruikt zijn omdat ze in gevecht wel eens verward werden met Duitse camo's.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
posse
Lid

Bericht door posse »

paratrooper,

Lees eventjes de post op de vorige pagina...

grts
posse
Mr Mojo Risin
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Bericht door Mr Mojo Risin »

Oeps! Daar had ik even over gekeken posse.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Daan S.
Lid

Bericht door Daan S. »

Dodo schreef:De foto's van de openingspost van Johan doen het alleen niet meer... Is je site down Johan?
http://www.ww2-eto.com/forum/index.php?topic=1927.0

De URL van Johan's zijn website is verhuisd van,

http://users.pandora.be/theliberator naar http://www.theliberator.be

Vandaar dat enkele foto's niet meer werken.
Dodo
Lid

Bericht door Dodo »

Jammer...
Iemand die ze heeft opgeslagen? Of Johan, zou jij ze mij kunnen mailen of opnieuw willen uploaden? Ben er wel benieuwd naar.. :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Plaats reactie