Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb er zelf niet zoveel verstand van dus zouden jullie mij misschien kunnen vertellen of deze jumpboots origineel ww2 zijn of niet?
Ik weet dat één foto wat weinig is en zeker van deze afstand genomen maar ik heb er niet meer dus hier zullen jullie het even mee moeten doen. Misschien kunnen jullie er zo ook al wel uitkomen, dat weet ik dus niet. Maar hoor het vanzelf...
Dit zijn geen US jumpboots. Dit zijn waarschijnlijk Russet Combat Boots, pas gebruikt na 1945. Deze inderdaad worden vaker als Jumpboots aangeboden.
Orginele US Jumpboots hebben altijd een Slanted Heel, oftwel een schuine hak. Behalve de allereerste boots, deze hebben wel een rechte hak, maar ze hebben wel het 'oranje' tussen de hak en de zool.
Dit zijn wel orginele boots. Corcoran Mfg.
Je kunt de schuine hak hier zien.
Laatst gewijzigd door Michiel M. op 26 jan 2007, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Bedankt voor jullie reacties allemaal, in dat geval laat ik ze liggen.
De verkoper omschreef ze als volgt:
"WWII ARMY issue high top combat boots, sometimes referred to and used as paratrooper jump boots"
@Bob: De prijs is overigens omgerekend van dollars naar euro's zo'n €45,- excl. verzendkosten.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Zwarte Jumpboots zijn post-war. Soms duiken er nog boots op die zwart zijn, maar aan de binnenkant nog gewoon bruin zijn. Die zijn dus na 1945 zwart overgeschilderd door US army.
Loek,
Wie zegt dat hij geboden heeft?
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Hartelijk dank, hartelijk dank Michiel, Bob en Loek!!! Mijn dank is groot!
Begrijp nu iets meer van het leren ding genaamd Jumpboot en zal proberen er nooit de fout mee in te gaan.
@Loek D.: Ik had inderdaad niet geboden op de boots. Nu weet ik dat het maar goed is dat ik de gok niet genomen heb. Maargoed af en toe moet je ook eens een gokje wagen om een beetje goedkoop aan spullen te komen. Gelukkig heb ik dit gokje niet genomen.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Het achterste stuk (rode lijn) is ook representatief voor deze boots.
11 veter gaatjes
Rechte hak.
Geen verstevigende naad.
Al deze punten samen = Russet Brown combat boots.
Er zijn jumpboots die sommige van bovenstaande kenmerken ook hebben maar niet allemaal tegelijk.
Een paar maanden geleden heb ik voor iemand een mint paar van deze boots gekocht en inclusief verzendkosten ongeveer 50 euro vanuit Amerika.
(De beste man had zich wel vergist in de verzendkosten en er 10 dollar op toegelegd.)
Vergeten foto toe te voegen ter illustratie!
Laatst gewijzigd door Jim op 27 jan 2007, 16:58, 2 keer totaal gewijzigd.