Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Het achterste stuk (rode lijn) is ook representatief voor deze boots.
11 veter gaatjes
Rechte hak.
Geen verstevigende naad.
Al deze punten samen = Russet Brown combat boots.
Er zijn jumpboots die sommige van bovenstaande kenmerken ook hebben maar niet allemaal tegelijk.
Een paar maanden geleden heb ik voor iemand een mint paar van deze boots gekocht en inclusief verzendkosten ongeveer 50 euro vanuit Amerika.
(De beste man had zich wel vergist in de verzendkosten en er 10 dollar op toegelegd.)
Vergeten foto toe te voegen ter illustratie!
Veter Gaatjes maakt niet altijd uit,
als je grotere voeten had had je ook hogere boots, dit betekende soms een of 2 vetergaatjes meer.
Heb vandaag nog wat gehoord waarvan ik benieuwd ben of het zo is m.b.t. jumpboots of misschien zelfs wel in het algemeen alle ww2 boots.
Klopt het dat oorlogse boots de size en inspector markings aan de buitenkant bovenaan de laars hadden staan en dat na-oorlogse boots deze markeringen aan de binnenkant hadden?
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Inderdaad andersom Bob. Ik heb nu al 2 paar na-oorlogse combat boots gezien met stempeling aan de buitenkant. Zo ver ik weet hebben alle US schoenen uit WW2 de stempeling aan de binnenkant staan.
"Slanted heel", "The heel...and had small alveoli round the edge which created the same effect as a shock absorber", "beveled heel".
Als ik met deze informatie naar een paar originele jump boots kijk zie ik het gewoon niet, deze "hellende/aflopende hiel". Ook staat een woord als alveoli niet in mijn dictionary. Kan iemand me misschien vertellen wat deze "slanted heel" precies inhoudt. Ik heb laatst een paar DB's gekocht voor mijn paratrooper, dit was het toch net niet. Nu ga ik dus sparen/werken voor een paartje nearminte jumpers!
Dit is een van de vroegere uitvoeringen. Deze zijn van een Canadese vet geweest! Ik heb ook nog een ander paar jumpboots en die hebben wel een schuine hak.
Michiel
Behalve de allereerste boots, deze hebben wel een rechte hak, maar ze hebben wel het 'oranje' tussen de hak en de zool.
Van het "oranje" tussenstuk betwijfel ik want de mijne hebben dat niet! En deze zijn echt wel WW2!
jeroen1944 schreef:Van het "oranje" tussenstuk betwijfel ik want de mijne hebben dat niet! En deze zijn echt wel WW2!
Ik denk dat Michiel daarmee bedoeld dat het dan geen doorlopende zool heeft, maar dat deze, zoals jou boots uit 2 delen bestaat en niet uit 1 doorlopende zool.
Kun je is wat foto's posten van de zolen van jou boots, en staan er iets van stempelingen in o.i.d.?
Stempeling is helaas niet meer te lezen, en staat idd aan de binnenkant.
Trouwens de zool van deze loopt gewoon door uit een stuk.
Maar kan natuurlijk altijd dat de hak vervangen is, aangezien de hak verdacht veel lijkt op een Canadees paar schoenen waar ook zn soort hak opzat!