Vraag: Originele Airborne BD of niet

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Vergelijk maar eens met deze originele pegasus!
Afbeelding
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

even een goede foto gevonden van een pegasus. Bij een orginele zit de pijl altijd tussen de 4e en 5e vleugel na de knik van de vleugel(zeg maar)


Afbeelding[/quote]
Gebruikersavatar
Robbert M
Lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 19 jan 2006, 14:58
Locatie: Meppel

Bericht door Robbert M »

Niet dat hij origineel moet zjn hoor :P

Maar ik vind hem wel een goeie vergelijking met de eerste foto als ik naar mijn jas kijkt lijkt hij er heel veel op als ik naar de details kijk.
Mobilisatie 1939
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Lijkt er nog niet op, man! :bonk:
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Tip: Als je een pop wilt neerzetten die British Airborne gaat uitbeelden.
En je kunt nog niet het originele werk veroorloven, dan zou ik voor kwaliteit repro gaan.
En neem dan de printed versie in plaats van de embrioded versie, deze is kwa kwaliteit beter dan wat je nu hebt.
En met kwaliteit bedoel ik ook dat hij moeilijk van origineel te onderschijden is als je niet weet waar je naar moet kijken.
Op http://www.pegasusmilitaria.com/index_f ... signia.htm
kun je de beste repro's krijgen, neem dan ook meteen de straatnamen tevens ook Parachute Regiment, en een wing!
Steven Kiddle heeft een goede naam wat betreft het maken van repro British Airborne items, de wing die hij laatst uitgebracht heeft is zo goed dat hij moeilijk is om van echt te onderschijden.
Michel Clements heeft ook vaak insignia te koop die dus bij Pegasus Militaria vandaan komen.

Cain
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gebruikersavatar
Robbert M
Lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 19 jan 2006, 14:58
Locatie: Meppel

Bericht door Robbert M »

Bedankt Cain,

Hier heb ik wat aan michien kan ik nog wel even proberen een foto van de achterkant van de patch Parachute Regiment te maken

Cheerz,
Mobilisatie 1939
Plaats reactie