Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb al een aantal jaren deze bajonet scabbard, alleen weet ik niet rond welk jaartal deze is gemaakt.
Is deze WOII, omdat enkele mensen zeiden dat dit een british made was, of is dit gewoon eentje uit de '80?
Er staan zover ik kan zien nergens stempels of jaartallen erop.
Voor meer (gedetailleerde) foto's laat maar iets horen.
Yannick S. schreef:Ik heb al een aantal jaren deze bajonet scabbard, alleen weet ik niet rond welk jaartal deze is gemaakt.
Is deze WOII, omdat enkele mensen zeiden dat dit een british made was, of is dit gewoon eentje uit de '80?
Er staan zover ik kan zien nergens stempels of jaartallen erop.
Voor meer (gedetailleerde) foto's laat maar iets horen.
Yannick S. schreef:Okidokie ik weet genoeg, deze ligt morgen bij het vuilnis.
Wat zou je zeggen als mensen dat zouden doen met ww2 spul wat voor hun geen waarde heeft. Dan spreek je er schande van, nu doe je het zelf. Lekker hypocriet ben je...
Zou zelf nooit van dit soort spul weggooien. Wordt altijd wel een keer wat waard of is evt. een keer te gebruiken als tijdelijke vervanger van een of andere bajonethouder.
Toentertijd zijn stenguns ook voor zo'n 2 Engelse pond per stuk geproduceerd, moet je eens kijken wat die dingen tegenwoordig waard zijn. Op zijn minst 100 keer zoveel...
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Wat zou je zeggen als mensen dat zouden doen met ww2 spul wat voor hun geen waarde heeft. Dan spreek je er schande van, nu doe je het zelf. Lekker hypocriet ben je...
Zou zelf nooit van dit soort spul weggooien. Wordt altijd wel een keer wat waard of is evt. een keer te gebruiken als tijdelijke vervanger van een of andere bajonethouder.
Toentertijd zijn stenguns ook voor zo'n 2 Engelse pond per stuk geproduceerd, moet je eens kijken wat die dingen tegenwoordig waard zijn. Op zijn minst 100 keer zoveel...
Zo is het maar net. Naoorlogse militaria kan inmiddels ook al zeldzaam zijn. Wat de bajonetschede betreft, dit is inderdaad een schede voor een FAL bajonet. Volgens mij is het een al wat oudere uitvoering want de latere (jongere) versie's zijn van kunststof (schede op de foto is toch van metaal???).
Hoe men er hier op komt dat de bajonetschede Turks zou zijn begrijp ik niet helemaal. Zover ik weet heeft de Turkse krijgsmacht nooit de FAL in haar bewapening gehad. Wel heeft men in het Turkse leger de Duitse G3 gehad. Misschien hebben ze deze momenteel nog wel gebruik maar dat weet ik niet zeker.
Zo is het maar net. Naoorlogse militaria kan inmiddels ook al zeldzaam zijn. Wat de bajonetschede betreft, dit is inderdaad een schede voor een FAL bajonet. Volgens mij is het een al wat oudere uitvoering want de latere (jongere) versie's zijn van kunststof (schede op de foto is toch van metaal???).
Hoe men er hier op komt dat de bajonetschede Turks zou zijn begrijp ik niet helemaal. Zover ik weet heeft de Turkse krijgsmacht nooit de FAL in haar bewapening gehad. Wel heeft men in het Turkse leger de Duitse G3 gehad. Misschien hebben ze deze momenteel nog wel gebruik maar dat weet ik niet zeker.
Aangezien er enkele negatieve reacties zijn gekomen op mijn uitspraak, wat ik ook kan begrijpen, zal ik hem aanpassen. Ik zal hem ergens opbergen, misschien hebben jullie toch gelijk en is het over tientallen jaren meer waard dan het nu is. Bij deze mijn excuses
@ Asjemenou: ik heb op internet enkele pagina's gezien waar zo een vergelijkbare bayonet op stonden en welke in Turkse makelij of gebruik zijn, natuurlijk wat op internet staat is ook niet altijd correct en aangezien ik niets van deze bojonetten afwist, tastte ik dus in het duister, maar ik weet nu dat het niet Turks is en wat het wel is, bedankt hiervoor!!
@ racefiets: Ik zal het onthouden, ik laat wel iets weten.