Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Is er misschien iemand die mij iets kan vertellen over dit setje. De kepie is marine, maar op het jasje zitten nergens marine tekens. Is dit normaal?
Ik denk zelf dat het om Belgische jas gaat, maar durf het niet te zeggen. Misschien kan iemand uit Belgie mij misschien iets meer vertellen..
Ja inderdaad die knopen zijn exact het zelfde. Wel jammer dat de kepie niet bij de jas hoord, zo heb ik hem gekocht. Wil deze gaan verkopen, maar zal wel niet zo veel opbrengen denk ik. In ieder geval bedankt voor de informatie
De jas is Belgisch. : namelijk een vest van de Koninklijk militaire school model 1930 (werden gedragen van 1930 tot +/- 1963)
Met de graad van adjudant (zilver ster) de naast de ster het typisch embleem voor de KMS.
Bij deze jas werd een shako gedragen zoals hier afgebeeld
Het is ook mogelijk dat een adjudant een rode of een zwarte pluilm draagt. Hangt van zijn functie af)
Groeten
GuY
We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt