Zoektocht met metaaldetector met Forumleden?

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Stijn schreef:Als jullie je adres geven, dan kan ik jullie de kaarten opsturen, maar het lijkt me leuk om even de namen van de mensen die op zich wel mee zouden willen gaan op een rijtje te zetten:

Ironmarc
Bjornspin
Stijn
En wie voelt er nog meer voor?
Ik voel er wel wat voor.
Misschien is de Siegfriedlinie nog een optie?
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Ik klink waarschijnlijk nogal stom maar waar ergens ligt het reichswald ? Wat was eigenlijk de functie in wo2 ? Ik heb wel interesse om te gaan maar zal waarschijnlijk geen vervoer hebben.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

word een glorieuze vangst van de polizei op de dag als jullie gaan zoeken! hehehe
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Guido schreef:word een glorieuze vangst van de polizei op de dag als jullie gaan zoeken! hehehe
Dat betwijfel ik... O-)
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Waar gaan jullie heen.....Mss krijg je aangeef premies :>
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

BjornSpiN schreef:
Guido schreef:word een glorieuze vangst van de polizei op de dag als jullie gaan zoeken! hehehe
Dat betwijfel ik... O-)
we zien wel 8)
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Houden jullie eens op met elkaar de hele tijd aan te vallen, Guido en Bjorn.
Waar het Reichswald ligt, kijk eens in de Atlas mijn beste(luilak :P ).
Wat het voor functie had. Er is om het Reichswald zwaar gevochten en de geallieerden hebben een operatie op touw gezet om het te veroveren.
Misschien heeft iemand de informaie welke legeronderdelen er precies bij de gevechten betrokken waren aan Duitse en aan geallieerde kant?
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Wat dacht je van:

-Falaise pocket (kan te ver zijn)
-cean (kan te ver zijn)
-de belgische ardennen

Ik ben ook al 2 keer naar batterie todt geweest.Volgens mij ligt er rond de verlaten bunkers ook nog heel wat spul.

greetz
gilles

ps:Je moet niet altijd ver gaan.In ons vroeger huis heb ik eens kogels gevonden van een MG42 (denk ik),en in ons nieuw huis een huls (van welk geweer onbekend :?: )
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

of we gaan naar de midway of daar ergens in de buurt.. ligt vast iets :)
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Guido schreef:of we gaan naar de midway of daar ergens in de buurt.. ligt vast iets :)
haha wel ene onderwater detector gebruiken he :D
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

nou op die eilandan okinawa oid vind je zat! en je hebt een leuke vacantie er bij met mooi weer en een mooie zee! ideaal!
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Stijn schreef:Houden jullie eens op met elkaar de hele tijd aan te vallen, Guido en Bjorn.
Waar het Reichswald ligt, kijk eens in de Atlas mijn beste(luilak :P ).
Wat het voor functie had. Er is om het Reichswald zwaar gevochten en de geallieerden hebben een operatie op touw gezet om het te veroveren.
Misschien heeft iemand de informaie welke legeronderdelen er precies bij de gevechten betrokken waren aan Duitse en aan geallieerde kant?
Stijn, de 51st Highland Division en de 6th Airborne Division deden mee aan de gevechten daar. Van andere divisie weet ik niet maar die in ieder geval wel.
Ik zal eens een mailtje sturen naar het VVV-kantoor van Arnhem ofzo, of daar een zoekverbod is. Ik dacht van wel maar de laatste tijd kom ik af en toe wat bodemvondsten tegen uit Arnhem.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Verzamelaar_Freak
Lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 27 dec 2002, 19:07
Locatie: kattttttttt

Bericht door Verzamelaar_Freak »

Arhnhem is een verbod op zoeken


....zoals op veel plaatsen in NL
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

wat denk je dan dat er in Rusland allemaal nog wel niet moet liggen??!! In een ander onderwerp in dit forum, Plunderaars, kan je de link zien met wat daar allemaal nog wel niet gevonden wordt. Ook op de WO1 slagvelden moet nog erg veel liggen.
Prikken we gewoon een datum in een weekend??
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Dat vindt ik goed hoor.
Ik moet de reistijd voor mij nog wel even uitrekenen, en de afstand, maar dan moet het lukken. (nu maar hopen dat de NS een redelijke prijslijst heeft :wink: )
Gesloten