Zoektocht met metaaldetector met Forumleden?

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

reichswald als je dar heen gaat met een detector en ze snappen je (vast wel veel boswachters ect) heb je 1; geen detector meer, 2; 5000 euro boete, 3; je vondsten moeten worden ingeleverd


en grote kans dat je zelf de lucht in gaat
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

en als je nou toesteming vraagt voor archeologisch onderzoek ofzo... via een omweg
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Ach, alsof die boswachters je ook echt 2,500 euro boete gaan geven, dan ren ik lekker weg.
Mensen, kijk op explosieven stuiten, en hetr risico daarop is voornamelijk de reden waarom je nop bepaalde plaatsen niet mag zoeken.
Ik sprak laatst iemand die mensen kende die er graven.
Hij zei dat er bakken met spullen uit de grond worden gehaald, en zoals Guido weet heb ik nog een enorm gedetailleerde kaart van het Reichswald waarop zelfs de schuttersputjes zijn aangegeven.
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Dat boek heet Harry de Neus.

http://home.planet.nl/~jong9772/Boek.htm

Guido, niet zo bang zijn man:D
Wat wil die boswachter nou gaan beginnen, ik bedoel, dan leg je uit (in het Duits, dat we dan opeens niet zo goed beheersen) dat wij een groep mensen zijn die zich voor de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog bezighouden.
Zouden er echt de hele dag boswachters door het bos lopen?
Ik ken wel iemand die eens "gepakt is" door een boswachter en hij kreeg alleen een waarschuwing.
Ze zullen echt geen jongeren met een boete van 2,500 euro op gaan zadelen.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Stijn schreef:Dat boek heet Harry de Neus.

http://home.planet.nl/~jong9772/Boek.htm

Guido, niet zo bang zijn man:D
Wat wil die boswachter nou gaan beginnen, ik bedoel, dan leg je uit (in het Duits, dat we dan opeens niet zo goed beheersen) dat wij een groep mensen zijn die zich voor de geschiedenis van de Tweede Wereldoorlog bezighouden.
Zouden er echt de hele dag boswachters door het bos lopen?
Ik ken wel iemand die eens "gepakt is" door een boswachter en hij kreeg alleen een waarschuwing.
Ze zullen echt geen jongeren met een boete van 2,500 euro op gaan zadelen.
niet bang zijn.. ik ben echt wel bang als ik aan het graven ben en ik op een blindganger stuit! en je rent echt neit weg! want in groesbeek komen ze je al achterna met een jacht geweer!! wees maar voorzichtiger stijn!!! en het is 5000 euro die 2 was van het 2de punt dat ik opnoemde!
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Brianlinden@leiden schreef:en als je nou toesteming vraagt voor archeologisch onderzoek ofzo... via een omweg
ik denk dat sommige archeologen neit eens durven te zoeken daar! heel veeel "boem" onder de grond daar!
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Dichter bij huis kan misschien ook wel. Best misschien? Ik zag net een site met wat mooie vondsten die daar zijn gedaan.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Gebruikersavatar
Stijn
Lid
Berichten: 725
Lid geworden op: 06 okt 2003, 19:10
Locatie: Amsterdam

Bericht door Stijn »

Maar wat is dichter bij huis.
Ik woon in Amsterdam, Guido in Boxmeer, en dat ligt al snel enkele kilometers van elkaar verwijderd :P
Roel ergens in Limburg.
Voor een blindganger ben ik opzich ook wel bang ja :roll:
Detecteren mag niet, maar op iemand schieten wel, Giudo :? ?
En na een beetje praten gaan ze je echt geen 5000 euro geven, hahahahaha. Geloof je het zelf. Die man weet niet wat hij op zijn hals haalt als hij dat doet, dat is me een partij papierwerk(en dan heb ik het niet over geldbriefjes telen :wink: )
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Stijn schreef:Maar wat is dichter bij huis.
Ja. Wat is dichter bij huis? Ik woon in Groningen. (Nouja, vlakbij dan...niemand kent het gehucht ''Bedum'' :P )
Dan is Best wel een eindje rijden. Zelfs om naar het Reichswald te gaan zit ik al 2,5 uur in de auto.
Dus...
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Stijn schreef:Detecteren mag niet, maar op iemand schieten wel, Guido :? ?
zullen we wedden als er iemand voor je staat met een geweer dat jij 7 kleuren stront schijt?

accept it het mag niet!! en als je gaat zoeken met forum mensen zal ik zeker NIET van de partij zijn!
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Guido schreef:
Stijn schreef:Detecteren mag niet, maar op iemand schieten wel, Guido :? ?
zullen we wedden als er iemand voor je staat met een geweer dat jij 7 kleuren stront schijt?
Zo is het wel weer genoeg hoor. :|

Nu weer ff ontopic:

Is het mogelijk een zoektocht te organiseren met Forumleden?
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

vast mogelijk maar ik denk dat je je eerst moet afvragen waar..
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Ja.
Ik dacht zelf dat er in het reichswald nog wel wat te vinden is.
Iemand nog andere suggesties?

Bjorn.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

er is zat te vinden hoor daar niet van maar is echt te gevaarlijk.. dat is spelen met je leven!
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Dan vraag ik me af waarom jij een metaaldetector hebt...zoek je dan weleens? Want overal kun je munitie en blindgangers etc. vinden, overal. En niet specifiek in het Reichswald, maar dat kan ook op een akker.
Gesloten