Zoektocht met metaaldetector met Forumleden?

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
AirRaidSiren
Lid

Bericht door AirRaidSiren »

ik vraag me inmiddels ook af wie er nog van plan zijn om te gaan...
devogel
Lid

Bericht door devogel »

ik ben 2 weken geleden ook in het reichswald (in de buurt van Geldenberg) wezen zoeken zonder detector. Er loopt gewoon een drukke weg doorheen, daar stop je op een parkeerplaats en ga je gewoon in het bos zoeken. Na 100m lopen meteen een 90% verotte jerrycan gevonden en een of andere schroefdop van iets en ook wat loden plaatjes van 20bij 10cm, weet iemand wat dit zijn. Toen een soort heuvel opgelopen en allemaal loopgraven, schuttersputjes en in het gehele bos kuilen (soms echt hele diepe), heb verder niets meer gevonden maar weet zeker dat er met de metaaldetector heel erg veel ligt. Een zoektocht in het reichswald lijkt mij leuk,
die boswachters vallen echt wel mee (het bos is echt heel groot) en
anders krijg je een waarschuwing :lol: Je moet gewoon niets vernielen dan is er niets aan de hand en de duitsers zeggen ook gewoon vriendelijk
guten tag.
groeten
morris
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Nou morris, ben er zelf ook geweest en er zitten zeker wel veel boswachters, ben al 3 keer bijna gesnapt.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
devogel
Lid

Bericht door devogel »

welk deel ben jij dan geweest en waneer, mischien maakt dat wat uit,
ik op zondag 6juni, maar toch als je daar zonder metaaldetctor zoekt kunnen ze je weinig maken er wandelen immers veel meer mensen.
wat doe jij eigenlijk als je zon boswachter ziet :shock: ??
devogel
Lid

Bericht door devogel »

is er trouwens iemand die een mooie gedetailleerde kaart heeft van het gebied ik weet deze: http://www.natura2000.murl.nrw.de/gebie ... 202-32.pdf ,(opslaan als) maar daar staat niet op waar er gevochten is en waar
je dus het best kunt zoeken
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

Als k er 1 zie, duik k meestal een schuttersput in en wacht ik tot de auto weg is, maar soms smijt ik ook snel mn whites md in mn rugzak en pak k snel mn verrekijker, net te doen of k vogels aan t spotte ben :P
Ik heb battlemaps in een moei boekie staan (battle of the reichswald) maar k heb geen scanner en hij is alleen in US verkrijgbaar.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

RelicHunter44 schreef:Als k er 1 zie, duik k meestal een schuttersput in en wacht ik tot de auto weg is, maar soms smijt ik ook snel mn whites md in mn rugzak en pak k snel mn verrekijker, net te doen of k vogels aan t spotte ben :P
Slimme actie!
devogel
Lid

Bericht door devogel »

dat benadrukt maar weer eens hoe slim die duitse boswachters wel niet zijn, ik zal eens naar dat boek op zoek gaan, mooie site trouwens
devogel
Lid

Bericht door devogel »

weet je trouwens waardoor die hele diepe kuilen in het bos zijn gemaakt?
en is er veel te vinden in die loopgraven
Brianlinden
Lid
Lid

Bericht door Brianlinden »

devogel schreef:weet je trouwens waardoor die hele diepe kuilen in het in het bos zijn gemaakt?
Met een schep !
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

hey die kraters zijn onstaan door vliegtuigbommen denk, en idd in de loopgraven ligt nog een hoop maar aan de andere kant van de parkeerplaats niets, dus niet waar die loopgrave zitte (spreek uit ervaring).
Grt RelicHunter
devogel
Lid

Bericht door devogel »

kuilen van een paar meter met een schep, ik denk het niet
eerder vliegtuigbommen. en als je dan vanuit kranenburg over die drukke weg door het reichswald rijdt bedoel je dan de rechterkant of de linkerkant van de weg, of bedoel je de parkeerplaats bij dat britse
kerkhof, misschien zou je een omschrijving willen geven van de plaats
waar jij hebt gezocht, want ik heb in die loopgraven op die heuvel
aan de linkerkant van de weg (daar bij een klein parkeerplaatsje) idd
helemaal niets kunnen vinden
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

Hey,
nee ik bedoel gewoon dat kleine parkeerplaatsje niet bij dat kerkhof, en ik zocht eerst altijd aan onderkant west van 't RW, dat andere plekkie houdt ik ff geheim, anders is binnen een week alles weg daar :|
devogel
Lid

Bericht door devogel »

ja jij bedoelt dus ook dat kleine parkeerplaatsje links aan de weg vanuit kranenburg, waar als je het bos inloopt al die loopgraven zitten
devogel
Lid

Bericht door devogel »

of bedoel je die niet
Gesloten