Zoektocht met metaaldetector met Forumleden?
- LHek
- Lid
- Contacteer:
- Stijn
- Lid
Ach, gewoon een schop tegen geven
Maar inderdaad Guido, het kan zijn dat we in het Reichswald niets vinden en als we bij jouw, nouja Overloon de schop in de grond steken dat we in een keer op een granaat stuiten.
Ik snap dat Guido dat niet wil, maar volgens mij maakt het niet zoveel uit.
Wat wel uitmaakt is of je het terrein wel weer netjes achterlaat!
Wel wil ik absoluut goed onderzoek verricht hebben voor ik ga graven, ik wil bij wijze van spreken weten waar loopgraven gelopen hebben, want dat op de bonnefooi lopen, dat vind ik niets....

Maar inderdaad Guido, het kan zijn dat we in het Reichswald niets vinden en als we bij jouw, nouja Overloon de schop in de grond steken dat we in een keer op een granaat stuiten.
Ik snap dat Guido dat niet wil, maar volgens mij maakt het niet zoveel uit.
Wat wel uitmaakt is of je het terrein wel weer netjes achterlaat!
Wel wil ik absoluut goed onderzoek verricht hebben voor ik ga graven, ik wil bij wijze van spreken weten waar loopgraven gelopen hebben, want dat op de bonnefooi lopen, dat vind ik niets....
- Simon
- Lid
-
- Lid
a
Je kunt natuurlijk ook het oosten opgaan eh
, lekker dicht bij mij, enschede, over de grens duitsland in, die kant trokken veel duitsers ook op na de oorlog, en ietsje verder in duitsland heb je ook nog is veel kans op keltisch, niet dat dat hier iets mee te maken heeft maarja je weet maar nooit
Groeten, Tom

Groeten, Tom
Verzamelaar
- Guido
- Lid
dat is echt het domste dat ik ooit heb gehoord!BjornSpiN schreef:Dan vraag ik me af waarom jij een metaaldetector hebt...zoek je dan weleens? Want overal kun je munitie en blindgangers etc. vinden, overal. En niet specifiek in het Reichswald, maar dat kan ook op een akker.
waarom zeg jij het reichswald? omdat daar veel gevochten is.. dus meer kans om munitie aan te treffen dan op een akker waar misschien ooit 1 schot is gelost... er bestaat atijd een kans o een blindganger te vinden maar in het reichswald is die kans echt veeeeeel groter... ik zoek liever bij mij in de buurt war enigsinds gevochten is en op strategische punten dan beetje rondlopen in een bos waar je overal wel iets vind...
- Brianlinden
- Lid
- Willem ter Haar
- Lid
- Contacteer:
- Stijn
- Lid
Ja, maar op plaatsen waar het wel mag, vind je niets
Ik wil best graven in het Reichswald. Ik heb van mensen gehoord dat er nog genoeg te vinden is. En waarom zou je altijd granaten vinden, de meeste zijn echt wel afgegaan(let op, dit gaat gequote worden!).
Ik snap best dat het vrij link is om te graven in een gebied waar zwaar gevochten is, maar als je ergens in Flevoland gaat graven, VIND JE NIETS!!!!!
Ik ga niet reizen naar een plaats waar van te voren al vast staat dat er haast niets te vinden is, dat vind ik zonde van het geld.
Ik wil graag mee, maar dan wel naar een plaats waar het zin heeft.
In Boxmeer en Overloon is ook met granaten geschoten, Guido, en niet zo zuinig ook! Waarom zou je dan wel in Overloon zoeken, maar niet in het Reichswald. De kans dat je explosieven vind is er altijd, als je bij een voormalig slagveld gaat graven.
Als ik trouwens explosieven zou vinden; zou ik ze niet aanraken en lekker die berg zand weer teruggooien.

Ik wil best graven in het Reichswald. Ik heb van mensen gehoord dat er nog genoeg te vinden is. En waarom zou je altijd granaten vinden, de meeste zijn echt wel afgegaan(let op, dit gaat gequote worden!).
Ik snap best dat het vrij link is om te graven in een gebied waar zwaar gevochten is, maar als je ergens in Flevoland gaat graven, VIND JE NIETS!!!!!
Ik ga niet reizen naar een plaats waar van te voren al vast staat dat er haast niets te vinden is, dat vind ik zonde van het geld.
In Boxmeer en Overloon is ook met granaten geschoten, Guido, en niet zo zuinig ook! Waarom zou je dan wel in Overloon zoeken, maar niet in het Reichswald. De kans dat je explosieven vind is er altijd, als je bij een voormalig slagveld gaat graven.
Als ik trouwens explosieven zou vinden; zou ik ze niet aanraken en lekker die berg zand weer teruggooien.
- Proos
- Technisch beheerder
- Gegeven: 13 keer
- Ontvangen: 35 keer
- Contacteer:
Hoe ga je die gooien zonder ze aan te raken? 
Haha, nee, ehm, markeren en de explosieven opruimingsdienst waarschuwen. Als je een week later op het nieuws te horen krijgt dat een kind de benen kwijt is mag je je best wel schuldig voelen als je de instanties niet verwittigd hebt. Toch?

Haha, nee, ehm, markeren en de explosieven opruimingsdienst waarschuwen. Als je een week later op het nieuws te horen krijgt dat een kind de benen kwijt is mag je je best wel schuldig voelen als je de instanties niet verwittigd hebt. Toch?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
-
- Lid
Daar zeg je me wat Stijn!Stijn schreef:Ja, maar op plaatsen waar het wel mag, vind je niets![]()
Dus Guido, waarom wel Boxmeer, en niet het Reichswald?
Volgens mij heb je gewoon geen zin om dan zover te moeten reizen, ofniet?
- Guido
- Lid
reichswald is een halfuurtje fietsen voor mij boertje....BjornSpiN schreef:Daar zeg je me wat Stijn!Stijn schreef:Ja, maar op plaatsen waar het wel mag, vind je niets![]()
Dus Guido, waarom wel Boxmeer, en niet het Reichswald?
Volgens mij heb je gewoon geen zin om dan zover te moeten reizen, ofniet?
en waar haal jij uit dat ik wel in boxmeer wil zoeken...
denk is logisch na! waar veel gevochten is is al veeel gezocht , waar veel gezocht is is veel gevonden.. dus zoek ergens waar ook gevochten is maar waar minder gezocht word!
en stijn: waarom wel overloon en niet reichswald.. goede vraag maar in eerste instantie was de planning om in oploo te zoeken weet je nog.. en verder pikt dat ding van mij zo 10 of minder onder de grond dus bommen laat staan een kleine huls vind mijn detector niet!
maar omdat het in het reichswald goed bewaakt word ligt er veel aan het oppervlakte omdat veel mensen niet zo gek zijn om hun leven daar op het spel te zetten en eeng grote kans om 5000 euro armer te zijn! (stijn trouwens in duitsland hebben ze ook politie en boswachters mogen ook mensen vast houden en staan in contact met de politie!)
-
- Lid
Reichswald lijkt mij wel wat, dan is de kans teminste groot dat je wat vind. Als je op een blindgangers stuit moet je die verder gewoon met rust laten. Ben in Verdun geweest, liggen ze gewoon open en blood, nix aan de hand als je gewoon kijkt. De boswachters daaro leggen ze tegen bomen aan en langs randen van wegen zodat ze zichtbaar zijn.
Over een boswachter met jachtgeweer...denk je nou echt dat ie zomaar zou gaan schieten???!!! Misschien als je hem om z'n nek sprint ja maar anders denk ik het toch niet.
Als jullie naar het Reichswald gaan ga ik wel mee! Dan regel ik het wel met die boswachter
Over een boswachter met jachtgeweer...denk je nou echt dat ie zomaar zou gaan schieten???!!! Misschien als je hem om z'n nek sprint ja maar anders denk ik het toch niet.
Als jullie naar het Reichswald gaan ga ik wel mee! Dan regel ik het wel met die boswachter