Zoektocht met metaaldetector met Forumleden?

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
Giel
Lid

Bericht door Giel »

Ik volg deze topic niet echt, maar is er eigenlijk noch een "Zoektocht met metaaldetector met Forumleden"? Ik krijg er binnenkort één van mijn stiefopa, een White's. ik ga vrijdag naar Bastogne eens gaan kijken. Maar hoe doen jullie research over waar wat te vinden is?
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

zoeken via internet en boeken uit de bieb of boekenwinkel halen. als het kan ooggetuigen/burgers/oudere mensen vragen want die weten precies waar er gevochten is en waar er misschien iets kan liggen.
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ik kijk gewoon op maps en in oude boeken waar een mooi plekkie instaat wat niet bekend is en dus ook weinig gezocht is... en owja, ik zou echt niet naar bastogne gaan zoeken... daar ligt nix meer (spreek uit ervaring)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
gilles
Lid

Bericht door gilles »

Welke detector hebbben jullie allemaal? (merk + type)
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

WHITES BC (BEACHCOMBER) 60
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Giel
Lid

Bericht door Giel »

Giel schreef:Ik volg deze topic niet echt, maar is er eigenlijk noch een "Zoektocht met metaaldetector met Forumleden"?
tomNL
Lid

a

Bericht door tomNL »

Tesoro Tiger Shark :)
Verzamelaar
devogel
Lid

Bericht door devogel »

denken jullie dat het echt beter is om met een Whites Classid ID
gaat zoeken in omgeving Nijmegen of dat je net zo goed een van 150 Euro kunt nemen, zal het veel verschil maken in de dingen die je vind,
zijn er nog andere goede detectors die ongeveer evenveel kosten als de whites classid id (325 euro)?
junior
Lid
Contacteer:

Bericht door junior »

Bastonge en omstreken is al helemaal leeggezocht.
Giel schreef:Ik volg deze topic niet echt, maar is er eigenlijk noch een "Zoektocht met metaaldetector met Forumleden"? Ik krijg er binnenkort één van mijn stiefopa, een White's. ik ga vrijdag naar Bastogne eens gaan kijken. Maar hoe doen jullie research over waar wat te vinden is?
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
LHek
Lid
Contacteer:

Bericht door LHek »

devogel schreef:denken jullie dat het echt beter is om met een Whites Classid ID
gaat zoeken in omgeving Nijmegen of dat je net zo goed een van 150 Euro kunt nemen, zal het veel verschil maken in de dingen die je vind,
zijn er nog andere goede detectors die ongeveer evenveel kosten als de whites classid id (325 euro)?
Prijs maakt niet zoveel uit en van de merken heb ik niet veel verstand. Mijn tip: ga op zoek naar een goede tweede handse, die zijn (meestal) ook goed en niet zo duur.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

zijn er wel eens mensen wezen zoeken in het Hürtgenwald? Is daar nog veel te vinden?
junior
Lid
Contacteer:

Bericht door junior »

Ik ben een beetje bang voor de mijnen...
ironmarc schreef:zijn er wel eens mensen wezen zoeken in het Hürtgenwald? Is daar nog veel te vinden?
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

liggen die er dan nog steeds?
Edgar
Lid

Bericht door Edgar »

Ja denk wel een paar, maar t ligt er echt niet vol mee ofzo hoor, en i ben een keer in Hürtgenwald wezen zoeken, heel weinig succes, maar 1 (mooie messing) granaatscherf, en veel boswachters tegengekomen :(
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

oh das balen dan, en die boswachter zei nix?? Waar ben je precies geweest?
Gesloten