Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Stijn schreef:Als jullie je adres geven, dan kan ik jullie de kaarten opsturen, maar het lijkt me leuk om even de namen van de mensen die op zich wel mee zouden willen gaan op een rijtje te zetten:
Ironmarc
Bjornspin
Stijn
En wie voelt er nog meer voor?
Ik voel er wel wat voor.
Misschien is de Siegfriedlinie nog een optie?
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Ik klink waarschijnlijk nogal stom maar waar ergens ligt het reichswald ? Wat was eigenlijk de functie in wo2 ? Ik heb wel interesse om te gaan maar zal waarschijnlijk geen vervoer hebben.
Houden jullie eens op met elkaar de hele tijd aan te vallen, Guido en Bjorn.
Waar het Reichswald ligt, kijk eens in de Atlas mijn beste(luilak ).
Wat het voor functie had. Er is om het Reichswald zwaar gevochten en de geallieerden hebben een operatie op touw gezet om het te veroveren.
Misschien heeft iemand de informaie welke legeronderdelen er precies bij de gevechten betrokken waren aan Duitse en aan geallieerde kant?
-Falaise pocket (kan te ver zijn)
-cean (kan te ver zijn)
-de belgische ardennen
Ik ben ook al 2 keer naar batterie todt geweest.Volgens mij ligt er rond de verlaten bunkers ook nog heel wat spul.
greetz
gilles
ps:Je moet niet altijd ver gaan.In ons vroeger huis heb ik eens kogels gevonden van een MG42 (denk ik),en in ons nieuw huis een huls (van welk geweer onbekend )
Stijn schreef:Houden jullie eens op met elkaar de hele tijd aan te vallen, Guido en Bjorn.
Waar het Reichswald ligt, kijk eens in de Atlas mijn beste(luilak ).
Wat het voor functie had. Er is om het Reichswald zwaar gevochten en de geallieerden hebben een operatie op touw gezet om het te veroveren.
Misschien heeft iemand de informaie welke legeronderdelen er precies bij de gevechten betrokken waren aan Duitse en aan geallieerde kant?
Stijn, de 51st Highland Division en de 6th Airborne Division deden mee aan de gevechten daar. Van andere divisie weet ik niet maar die in ieder geval wel.
Ik zal eens een mailtje sturen naar het VVV-kantoor van Arnhem ofzo, of daar een zoekverbod is. Ik dacht van wel maar de laatste tijd kom ik af en toe wat bodemvondsten tegen uit Arnhem.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
wat denk je dan dat er in Rusland allemaal nog wel niet moet liggen??!! In een ander onderwerp in dit forum, Plunderaars, kan je de link zien met wat daar allemaal nog wel niet gevonden wordt. Ook op de WO1 slagvelden moet nog erg veel liggen.
Prikken we gewoon een datum in een weekend??
Dat vindt ik goed hoor.
Ik moet de reistijd voor mij nog wel even uitrekenen, en de afstand, maar dan moet het lukken. (nu maar hopen dat de NS een redelijke prijslijst heeft )