vragen over deze tas!!!

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Maj. richard Winters
Lid

vragen over deze tas!!!

Bericht door Maj. richard Winters »

ik heb een paar vragen over een tas...!!!

is hij orgineel??

wat voor tas is het en waarvoor werdt hij gebruikt??

wat is de waarde van deze tas...??

op de tas staat:

2x de naam A.F. taylor volgens mij

2x het jaartal en letters A.O 1942

zou ik deze man kunnen achterhalen of hij nog leeft en waar hij woont???

voor foto's klik:
http://www.picturetrail.com/gallery/vie ... id=8438973
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

10-12,50 euro waard, in een mint staat doen ze 20.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Skylighter
Lid

Bericht door Skylighter »

Check it out, hier heb je al je antwoorden:
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=17198
Ik geef je geen kans om te achterhalen of deze man nog leeft, laat staan dat je ooit iets te weten komt van hem.
RLS
Lid

Bericht door RLS »

Wat Skylighter zegt inderdaad....

Nara vind 1 A F Taylor.
Let wel, de enige A F Taylor.
Als die A en F gewoon een naam representeren, waar ik eigenlijk van uit ga, dan zijn er duizenden opties. Het is ook niet vast te stellen of het deze is.

het ASN van A F Taylor is in ieder geval 34731775 .

De kans dat het diegene is van je tas is heel klein. En daarbij, zonder een laundry code o.i.d. erbij, zul je het nooit zeker weten.
76th Infantry Divsion ...::...ONAWAY...::...
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Waarom denken jullie dat een Amerikaan dit zou gebruikt hebben?
29th Let's Go!!!!!
RLS
Lid

Bericht door RLS »

johan willaert schreef:Waarom denken jullie dat een Amerikaan dit zou gebruikt hebben?
Dat was ik me ook al af aan het vragen...
Ik vind dat lettertype niet direct duidelijk Amerikaans ?
76th Infantry Divsion ...::...ONAWAY...::...
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Het is in ieder geval niet brits en ik heb bijv. een USAAF kitbag waar de naam van de piloot(of het crewmember) met exact hetzelfde lettertype opgedrukt is.
Mij doet dit lettertype wel zeer amerikaans aan, heb het ook nog niet eerder op spullen van andere nationaliteiten gezien tenzij het na-oorlogs is. Tegenwoordig gebruiken wel meer legers dit lettertype dus de opdruk zou ook na-oorlogs kunnen zijn.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Peter
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Ik heb net de foto's van de tas bekeken, en moet bekennen dat ik jullie niet helemaal volgen kan.... Het ziet er toch écht uit als een Britse Large Pack, of kloppen die foto's in de link niet? :? Het is ( als het om die tas op de foto gaat ) een Britse Large Pack. Waarom zou het dan US used zijn? Ook Britten zetten hun naam in hun uitrusting, voor zover ik weet...
Laatst gewijzigd door Peter op 20 mar 2007, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Daar is 'ie weer!
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ik vind makkelijk gezegd om aan te nemen aan de hand van een lettertype te zeggen dat deze Birtse Large Pack, door een Amerikaan is gebruikt.

Persoonlijk blijf ik erbij dat het hier gewoon om een Large Pack gaat dat door een Brit gebruikt is.

Dat de naam er 2x duidelijk op staat geschilderd verbaasd me niks. De Large Pack werd in een gevechts situatie namelijk door de soldaat zelf niet mee gedragen. Die werd later gebracht door vrachtwagens. In de Large Pack deed men de Greatcoat, handschoenen en andere kleine items. Dus wanneer de bagage werd gebracht kon deze soldata makkelijk zijn pack terug vinden.
Maj. richard Winters
Lid

Bericht door Maj. richard Winters »

heej mensen bedankt voor deze antwoorden 8)

maar niemand weet hoe ik op 1 of andere manier deze man kan achterhalen???
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Maj. richard Winters schreef:maar niemand weet hoe ik op 1 of andere manier deze man kan achterhalen???
Die kans is heel klein dat jij de beste man terug kan vinden. Britse instanties verstrekken niet zomaar persoons gegevens van soldaten. Eigenlijk alleen familie leden kunnen informatie aanvragen.
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

Neem aan dat mijn redenatie toch niet heel raar was. Ik heb hier zoals gezegd een USAAF kitbag met ditzelfde lettertype. Verder ben ik dit lettertype alleen nog maar tegen gekomen op Amerikaans spul. Vandaar dat ik het vermoeden heb dat deze tas door een Amerikaan is gebruikt. Lijkt me toch best te volgen.

@Peter: Laten we de vraag eens anders stellen maar nu richting jou "waarom zou een Britse tas niet door een Amerikaan gebruikt kunnen zijn?". Men gebruikte ten slotte alles wat men maar kon gebruiken. Verder hadden de eerste USAAF crews die in Engeland kwamen niet veel US materieel tot hun beschikking waardoor ze ook veel Brits spul hebben gebruikt. Het is dus prima mogelijk dat een Amerikaan in Engeland, Brits spul gebruikt lijkt mij.

Maargoed, misschien komen we nu iets teveel in het speculatieve deel terecht. Wat we 100% zeker weten is dat het hier een Britse large pack betreft. Verder heeft het niet veel zin om over de naam verder te discussieren. Dit zal, zoals gezegd, waarschijnlijk teveel speculatief worden. :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Plaats reactie