Amerikaanse Reproductie helmen/ uniformen 101ste airborne
-
- Lid
Amerikaanse Reproductie helmen/ uniformen 101ste airborne
Hallo,
Ik heb al een advertentie gezet op marktplaats en via daar kwam ik op dit forum. Ik heb al het één en ander bekeken en ik d8 dat dit het meest geschikte topic was.
Mijn vragen:
1) heeft iemand van jullie wel eens een anto legerhelm (rond 1980/1990 gemaakt) omgebouwd tot een USA wo2 helm? Zo ja, zou je mij kunnen vertellen hoe dat gedaan hebt met de kurk structuur etc... want ik wil dit zelf ook gaan doen.
2) ik heb patches enz.. gekocht op marktplaats voor een airborne jas. De patches zijn namaak, dus ik zoek ook een namaak ja. voor duitse jassen heb ik weleens een zweedse jas gebruikt en die omgebouwd. Nu wil ik graag weten of er misschien ook zoiets bestaat voor US jassen.
Groeten psycrotic
Ik heb al een advertentie gezet op marktplaats en via daar kwam ik op dit forum. Ik heb al het één en ander bekeken en ik d8 dat dit het meest geschikte topic was.
Mijn vragen:
1) heeft iemand van jullie wel eens een anto legerhelm (rond 1980/1990 gemaakt) omgebouwd tot een USA wo2 helm? Zo ja, zou je mij kunnen vertellen hoe dat gedaan hebt met de kurk structuur etc... want ik wil dit zelf ook gaan doen.
2) ik heb patches enz.. gekocht op marktplaats voor een airborne jas. De patches zijn namaak, dus ik zoek ook een namaak ja. voor duitse jassen heb ik weleens een zweedse jas gebruikt en die omgebouwd. Nu wil ik graag weten of er misschien ook zoiets bestaat voor US jassen.
Groeten psycrotic
-
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
-
- Lid
Hey,
Ik heb al meerdere helmen gepimpt.
Ik ga je niet al mn geheimpjes vertellen.
Wil wel vertellen dat je kurk deppend aan moet brengen en je na het schilderen eens schoenpoets op je helm kunt smeren
Ik post zo foto's, maak ik eerst een foto waar ze allemaal opstaan
Mvg Erik
Ik heb al meerdere helmen gepimpt.
Ik ga je niet al mn geheimpjes vertellen.
Wil wel vertellen dat je kurk deppend aan moet brengen en je na het schilderen eens schoenpoets op je helm kunt smeren

Ik post zo foto's, maak ik eerst een foto waar ze allemaal opstaan

Mvg Erik
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Lid
Hier de resultaten tot nu toe :

Helm numero 2

Beide helmen zijn originele Fixbale helmen maar waren beiden overgeschilderd.
Dan nog een aantal nato helmpies.

Mvg Erik

Helm numero 2

Beide helmen zijn originele Fixbale helmen maar waren beiden overgeschilderd.
Dan nog een aantal nato helmpies.

Mvg Erik
Master of Puppets - Custom Mannequins
- Jonhy Frost
- Lid
-
- Lid
'Zeer mooi. Jammer dat je niet iets meer wilt vertellen.
Zou je misschien wel willen vertellen hoe je aan je kruk kwam en welke verf je hebt gebruikt? Uiteraard vind ik de originele helmen het mooist :p
Heb je misschien msn? hèhè.
Mijne is ruben [AT] lachmasker [DOT] nl
[AT]=@ en [DOT]= .
(vanwege spam mogelijkheden)
Zou je misschien wel willen vertellen hoe je aan je kruk kwam en welke verf je hebt gebruikt? Uiteraard vind ik de originele helmen het mooist :p
Heb je misschien msn? hèhè.
Mijne is ruben [AT] lachmasker [DOT] nl
[AT]=@ en [DOT]= .
(vanwege spam mogelijkheden)
- Michiel M.
- Lid
- Contacteer:
- SiNiStEr
- Lid
Toch blijft het onzin, spaar gewoon door voor een originele helm en uitrusting en als je para niet kunt betalen ga dan eerst voor de gewone gear...
Als je een paar nato-helmen hebt liggen die je om wilt bouwen gewoon voor de fun en omdat het er dan beter uitzien dan kan ik er nog wel inkomen. Zeker ook voor reenacten maar voor de rest...

Als je een paar nato-helmen hebt liggen die je om wilt bouwen gewoon voor de fun en omdat het er dan beter uitzien dan kan ik er nog wel inkomen. Zeker ook voor reenacten maar voor de rest...
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
-
- Lid
@sinister: Het is ook meer voor de fun.
Het is namelijk helemaal niet dat ik niet genoeg geld heb voor een originele helm eigenlijk. Dat hoef ik ook niet. Heb er zelf al 2. één britse tommy helm (zo'n platte) jammergenoeg zonder binnenkant. En een m1 helm, origineel.
Wat die jas etc.. betreft. Ik heb die patches meer per ongeluk gekocht. Zat tussen een hele lading spullen. Dus ik dacht, als ik nu gewoon voor de fun eens zo'n andere jas kan ombouwen.
@Michiel M. Ik snap zelf ook wel dat je die kurk en de ver f kunt kopen. Heb ook al een engelse site waar je het kunt kopen. J. Murray1944.com, zal jullie vast wel wat zeggen. Maar deze verschepen niet naar Nederland :s. Dus waar heb jij ze vandaan? NL? USA?
Nog ff één ding, weet iemand ook waar ik een leren chinstrap kan krijgen? Voor een niet al te hoge prijs uiteraard. Omdat het niet om een originele helm gaat.
Thnx
Het is namelijk helemaal niet dat ik niet genoeg geld heb voor een originele helm eigenlijk. Dat hoef ik ook niet. Heb er zelf al 2. één britse tommy helm (zo'n platte) jammergenoeg zonder binnenkant. En een m1 helm, origineel.
Wat die jas etc.. betreft. Ik heb die patches meer per ongeluk gekocht. Zat tussen een hele lading spullen. Dus ik dacht, als ik nu gewoon voor de fun eens zo'n andere jas kan ombouwen.
@Michiel M. Ik snap zelf ook wel dat je die kurk en de ver f kunt kopen. Heb ook al een engelse site waar je het kunt kopen. J. Murray1944.com, zal jullie vast wel wat zeggen. Maar deze verschepen niet naar Nederland :s. Dus waar heb jij ze vandaan? NL? USA?
Nog ff één ding, weet iemand ook waar ik een leren chinstrap kan krijgen? Voor een niet al te hoge prijs uiteraard. Omdat het niet om een originele helm gaat.
Thnx
-
- Lid
- Michiel M.
- Lid
- Contacteer:
Ik heb nog nooit gehoord dat Joshua niet buiten de UK verstuurd..psycrotic schreef:@Michiel M. Ik snap zelf ook wel dat je die kurk en de ver f kunt kopen. Heb ook al een engelse site waar je het kunt kopen. J. Murray1944.com, zal jullie vast wel wat zeggen. Maar deze verschepen niet naar Nederland :s. Dus waar heb jij ze vandaan? NL? USA?

At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
We will remember them.
- Loek D.
- Lid
J.Murray zit in de states...Michiel M. schreef:Ik heb nog nooit gehoord dat Joshua niet buiten de UK verstuurd..psycrotic schreef:@Michiel M. Ik snap zelf ook wel dat je die kurk en de ver f kunt kopen. Heb ook al een engelse site waar je het kunt kopen. J. Murray1944.com, zal jullie vast wel wat zeggen. Maar deze verschepen niet naar Nederland :s. Dus waar heb jij ze vandaan? NL? USA?
Hij stuurt de verf niet naar hier, dat zal hij wel bedoelen michiel

-
- Lid