Britse krijgsgevangene

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Markoz
Lid

Britse krijgsgevangene

Bericht door Markoz »

Ik wil een britse krijgsgevangene opzetten. Het lijkt me dat deze geen dingen had als een helm, bajo etc. Maar wat had hij wel? Battledress, broek en schoenen lijkt me sowieso. Maar hoe zat het met het koppel, veldfles etc.?

En heeft er iemand misschien ook een duidelijke foto van Britse krijgsgevangenen?
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

Duitse krijgsgevangen in Engeland kregen britse BD's aan, Duitse krijgsgevangen in Amerika kregen (PW gemarkeerde) Amerikaanse M41's en HBT's aan... Weet niet hoe dit bij de Duitsers zat.
Laatst gewijzigd door Loek D. op 08 mei 2007, 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Maj.Cain
Lid
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Hello,
ten eerste moet je denk ik afvragen van welk jaar de POW wordt en welk onderdeel?
Als hij vroeg in de oorlog gevangen is genomen, denk ik ff aan Duinkerken en de B.E.F. (British Expeditionary Force).
Dan idd gewoon de ammoboots, anklets, battledress broek en BattleDress Blouse (toen nog vaak zonder cloth insignia) en een field cap (schuine) b.v.. en daar onder een collardless shirt.
Als je er een doet van b.v. 1943/44, dan komen BD zonder insignia ook nog wel voor, maar met insignia zou ik persoonlijk mooier vinden.
Voor de rest blijft alles het zefde op de cap na, dit zal een baret, of glenngarry etc zijn.

Cain
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Plaats reactie