Yannick S. schreef:Ik ben op zoek naar meer informatie over de Battery BA-70, voor de BC-1000 (scr-300). Zoals bijvoorbeeld waar deze nog te krijgen zijn of nog gemaakt worden. Wie in de Tweede Wereldoorlog deze heeft geproduceerd. Wat ongeveer een
volle battery die nog werkt kost.
Yannick
Wie deze batterijen/accu's destijds heeft gefabriceerd zou ik eerlijk gezegd niet weten. Ik denk ook niet dat je nog een origineel werkend WOII exemplaar zult vinden. Ik heb zelf een partij originele DDR accu's voor in de Sende Empfangsgerät UFT 721 en zelfs deze zijn na 20 jaar al zo goed als dood.
Ik weet niet wat je doel precies is maar het is goed om te weten dat veel van dit soort accu's nog steeds nieuw te verkrijgen zijn. Misschien moet je improviseren door een aantal accu's in serie te schakelen om de juiste voedingspanning te krijgen. Maar op deze manier krijg je de BC-1000 nog wel aan de praat.
Ik heb destijds voor mijn UFT 721's ook vervangende accu's gekocht. Als ik het mij goed herinner dan heb ik deze accu's gekocht in een zaak voor radio- en zendapparatuur in Vlaardingen. Deze zaak zit vlakbij de hal waar de militariabeurs wordt gehouden. Je kunt ook eens wat radio amateurs benaderen. Zij kunnen je vast verder helpen.
Mocht je wat gaan doen met je zender-ontvanger. Bedenk wel dat je er officieel een zendvergunning voor nodig hebt.