Ik wilde graag weten of deze Jump boots origineel zijn:

Bedankt alvast

Maakte Goodrich geen schoenen?johan willaert schreef:BF Goodrich maakte geen schoenen, alleen zolen en banden.....
Dat zeg ik, ze kregen die van de fourier en werden dus gewoon toegewezen.....niet alleen gekocht.johan willaert schreef: Non AB-Troepen die je in Normandië of elders tijdens WW2 ziet met jump boots hadden die ofwel via de QM gekregen (ESB, enz...), ofwel via de QM zelf aangekocht, ofwel op een andere manier 'verkregen'.....
Ik ben het helemaal met je eens, dat van de schoenen in het begin van deze topic erg moeilijk is te bepalen wat de oorspronkelijke datum is. Het enige punt dat ik maak met mijn inbreng is dat dit SOORT schoenen wel degelijk gemaakt en uitgereikt aan manschappen vanaf 1944 en dat ook anderen (behalve Corcoran) zoals Goodrich schoenen maakten in oorlogstijd.johan willaert schreef: Of de bovenstaande schoenen nu WW2 zijn of niet speelt geen rol. Als je als verzamelaar op zoek bent naar je eerste paar originele WW2 Jump Boots, dan ga je voor het 'TextBook' exemplaar en niet voor een paar dat heel misschien wel door één of andere paratrooper gedragen is....
Niemand heeft ook beweerd dat, dat niet zo was..To Tall schreef:...en dat ook anderen (behalve Corcoran) zoals Goodrich schoenen maakten in oorlogstijd...
Hilmer97 schreef:Hallo,
Ik heb zelf ook twee paar jumpboots waar aan de onderkant van de zool staat BF G (=BF goodrich). Dus ik denk ook dat goodrich wel schoenen maakten
johan willaert schreef:BF Goodrich maakte geen schoenen, alleen zolen en banden.....
Er werden geen soort 'jump' boots gemaakt in Engeland.....
Non AB-Troepen die je in Normandië of elders tijdens WW2 ziet met jump boots hadden die ofwel via de QM gekregen (ESB, enz...), ofwel via de QM zelf aangekocht, ofwel op een andere manier 'verkregen'.....
Of de bovenstaande schoenen nu WW2 zijn of niet speelt geen rol. Als je als verzamelaar op zoek bent naar je eerste paar originele WW2 Jump Boots, dan ga je voor het 'TextBook' exemplaar en niet voor een paar dat heel misschien wel door één of andere paratrooper gedragen is....