Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ziet er in elk geval oud uit.
Wanneer en waarom dit gedaan is zal je denk ik niet achterhalen.
Misschien voor in de woestijn, misschien na oorlogs.
Kom je vrijwel niet te weten.
De telefoon zelf is zo ver ik weet uit de oorlog. Weet zo even niet het type uit me hoofd. Maar als ik er vanavond nog aan toe kom dan zal ik dat nog even opzoeken. Heb er zelf namelijk ook nog 1 staan.
Over de verf kan ik niet veel zeggen. Lijkt erop dat dit wel de originele kleur is, zie er tenminste geen andere kleur verf onder.
De verf kan inderdaad origineel zijn. De telefoon is in ieder geval Brits. Het kan een Telephone set H zijn of misschien wel een Telephone set L dat kan je aan de buitenkant van de kast zo niet zien. In de deksel staat als het goed is een stroomkringschema afgebeeld. Hierop staat ook de type aanduiding van de telefoon vermeld.
Misschien is er aan de binnenkant nog iets van een andere taal te lezen. Dit is namelijk goed mogelijk. Veel van deze telefoons zijn na de oorlog door tal van landen doorgebruikt, waaronder ook Nederland.
De veldtelefoon is idd. overschilderd. Op de foto is het misschien niet zo goed te zien maar onder de laag "Dunkelgelb" verf zit de originele Britse khaki kleur.