Flak jacket US AIRFORCE
-
- Lid
Flak jacket US AIRFORCE
Hallo,
wie kan er informatie geven over een Amerikaans scherfvest.
Ik begrijp dat ze gedragen werden door bommenwerper bemannigen.
http://www.390th.org/museum/gallery/Exhibits/DP6.jpg
[/b][/i]
wie kan er informatie geven over een Amerikaans scherfvest.
Ik begrijp dat ze gedragen werden door bommenwerper bemannigen.
http://www.390th.org/museum/gallery/Exhibits/DP6.jpg
[/b][/i]
- sobel
- Lid
Dit lijkt me een type M1 of M2 (welke veel op elkaar lijken) o.a. gedragen door Bommerwerper bemmaningen, maar ook door troepen die rondomhet vliegtuig bezig waren of piloten, het M1/M2 type word gebruikt sinds October 1943.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
-
- Lid
- sobel
- Lid
-
- Lid
-
- Lid
- sobel
- Lid
-
- Lid
- SiNiStEr
- Lid
Is niet waar, je komt ze nog best tegen maar ze zijn niet heel dik gestooid. Maar met een beetje zoeken kun je ze nog best vinden.ammo schreef:Je komt ze bijna nooit tegen.zolang als ik verzamel ben ik er maar een stuk of 3 tegen gekomen.
Deze is in een vrij gebruikte staat, de meeste vesten die ik tegen kom zijn in nettere staat. Echter wel een mooi item.
Heb je al meer info via PB gegevens Erich dus dat zal ik hier niet allemaal herhalen.

'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Inderdaad, in groesbeek/ overasselt zijn veel ijzeren plaatjes gevonden die in zo'n vest horen (canvas is vergaan), dus waarschijnlijk zijn ze ook gedragen door bemanningen in gliders... Ik neem aan de piloot zelf omdat deze de kist aan de grond moest krijgen en daarom iets beter beschermt moest worden? Weet iemand hier meer over?n2 schreef:Zijn mooie vesten om te hebben, zelf hebben we er een keer een gevonden in een schuttersput:-)
- SiNiStEr
- Lid
Ik heb er nog geen foto's van gezien maar het verbaast me niet dat het gebeurde. Een glider is tenslotte prijsschieten voor FLAK eenheden en dan kon je wel wat bescherming gebruiken.
Daarnaast was er voor piloten een versie met enkel een voorkant beschikbaar. Een achterkant hadden ze ten slotte niet nodig omdat ze met hun rug tegen de (gepantserde) stoel aanzaten, een achterkant zou dan alleen maar in de weg zitten.
Daarnaast was er voor piloten een versie met enkel een voorkant beschikbaar. Een achterkant hadden ze ten slotte niet nodig omdat ze met hun rug tegen de (gepantserde) stoel aanzaten, een achterkant zou dan alleen maar in de weg zitten.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus