Us airborne militaria overdreven?
-
- Lid
- Mr Mojo Risin
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 8 keer
Ik ben ook geïnteresseerd in de paratroepen (dat veraadde mijn nick mss al) en militaria verzamelen is bij mij begonne door mijn leraar geschiedenis en natuurlijk ook door bob maar toch heb ik nog niks origineel van de airborne. Het is ontzettend duur zoals al is gezegd en ik ben even gelukkig als ik op een dag een volledige us infanty uitrusting op een pop ipv een airborne uitrusting.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
- Mr Mojo Risin
- Lid
Bedoel je boeken over de Airborne of over militaria en uitrustingen. Over de airborne heb ik boeken van market garded en bob en ook een paar van don burgett maar van militaria nog niet. Ik weet eigenlijk niet goed waar ik ze moet zoeken.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
- Michiel M.
- Lid
- Contacteer:
http://collectibles.ebay.comparatrooper schreef:Ik weet eigenlijk niet goed waar ik ze moet zoeken.
Mag ik vragen hoe je op AB bent gekomen? Verdere interesses? (Regiment/Divisie?)
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
We will remember them.
-
- Lid
Band is Brothers is GEEN referentie materiaal. En boeken staan op http://www.wo2shop.nl of amazon of bol.com of de krijger in Belgie etc etc.
779
779
- Mr Mojo Risin
- Lid
Ik weet da bob geen referentie materiaal is maar ik heb wel boeken over operatie market garden en over D-day. Ik ben op de Airborne gekomen door A Bridge to Far in de eerste plaats en later BOB.
- SiNiStEr
- Lid
Onzin, bij "Mea West" reddingsvesten die door de USAAF gebruikt zijn staat niks meer op als op mea west vesten die door andere onderdelen gebruikt zijn.Lieutenant 1e klass schreef:weet ik niet volgens mij staat er bij de luchtmacht zo'n airforce stempel op.
OMG!!!! Jongens zoek dekking! Daar hebben we er weer een!!!paratrooper schreef:Ik weet da bob geen referentie materiaal is maar ik heb wel boeken over operatie market garden en over D-day. Ik ben op de Airborne gekomen door A Bridge to Far in de eerste plaats en later BOB.

Laat me je een tip geven paratrooper, ga geen airborne verzamelen! Ik kan me niet voorstellen dat je het geld en nog belangrijker de kennis daarvoor hebt op die leeftijd. Ook ik heb dat overigens niet hoor. Je bent gewoon net te laat geboren om dat nog fatsoenlijk te kunnen(Airborne spul verzamelen dus he

Overigens wil ik je zeker niet ontmoedigen hoor, als je werkelijk geinteresseerd bent in WW2 dan zullen er nog vele andere interessante verzamelgebieden voor je zijn naast WW2 airborne spul.
Kijk gewoon eerst een tijdje rond op dit forum, lees boeken en bekijk en koop referentiemateriaal zoals collectors boeken en bepaal daarna wat je wil gaan verzamelen. Anders zul je in het verzamelaarswereldje nog omkomen in de repro's en na-oorlogse spullen en zul je zeer zeker erg bedrogen uitkomen.

'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
-
- Lid
- Ontvangen: 2 keer
- Contacteer:
Wat veel verzamelaars doen is kijken wat zich bij hun in de buurt heeft afgespeeld.
Tenminste van de gene die ik ken.
Welke eenheden er zaten, US, Brits, Canadees, Duits.
Misschien heeft er bij jou wel iets interessants afgespeeld op infantry gebied om maar eens wat te noemen.
Misschien heeft er bij jou wel iets interessants afgespeeld op infantry gebied om maar eens wat te noemen.
Mvg/Best regards, Sipke
- Jonhy Frost
- Lid
Zie: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=139 ... aa8b810dc5Haplo schreef:Wat veel verzamelaars doen is kijken wat zich bij hun in de buurt heeft afgespeeld.
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Your squad, your weapon and your God.
- Mr Mojo Risin
- Lid
SiNiStEr, ik was al niet van plan om airborne te verzamele, later (en dan veel later) misschien. Het gewoonweg te duur. En op het bericht te reageren van iets dat in je buurt is gebeurt. Ik weet dat erop het stuk grond waar vandaag de dag het huis van mijn ouders staat en een groot gebied daarrond een POW kamp van de geallieerden was.
Misschien wel een idee om daar wat mee te gaan doen.paratrooper schreef:Ik weet dat erop het stuk grond waar vandaag de dag het huis van mijn ouders staat en een groot gebied daarrond een POW kamp van de geallieerden was.
Onder welk regiment viel het POW kamp?
Dat soort dingen.
Mvg/Best regards, Sipke