Us airborne militaria overdreven?

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Ik weet helemaal niks van de us-kant dus kan iemand mij even vertellen wie 'Dick Winters' is? :oops:
Tim
Lid
Contacteer:

Bericht door Tim »

Da's het hoofdpersonage van Band of Brothers
KevinP
Lid
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Als je meer wilt weten over Richard D. Winters, kun je het volgende artikel lezen:

http://www.band-of-brothers.nl/artikel/ ... sp?lan=ned

In de tv serie werd Winters vertolkt door Damian Lewis

Afbeelding

Het verzamelen van US Airborne militaria vind ik niet overdreven, mensen moeten helemaal zelf weten wat ze verzamelen. Band of Brothers is een schitterend aanknopingspunt voor vele mensen geweest om te beginnen met een verzameling.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Tim schreef:Da's het hoofdpersonage van Band of Brothers
Ow lol, maar Die ken ik wel :D
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

Het verzamelen van US Airborne militaria vind ik niet overdreven, mensen moeten helemaal zelf weten wat ze verzamelen. Band of Brothers is een schitterend aanknopingspunt voor vele mensen geweest om te beginnen met een verzameling
Ben het met Kevin eens. Mensen moeten gewoon verzamelen waar de interesse ligt, van kleins af aan lag m'n interesse al bij de Airborne, mede door werkstukken op de basisschool en omdat ze zo'n grote rol hadden bij Market Garden. Sinds korte tijd verzamel ik Airbone spul, omdat ik nu wat geld kan besteden, kon ik dat een paar jaar eerder, voor de BOB hype, had ik het dan gedaan.
Weet iemand trouwens een goede site waarop meer info staat over de echtheid van Airborne spul?? : ) Er zal vast wel erg veel fake spul zijn...
Heb een stuk parachute van een veteraan van 82nd Airborne! :lol:
Airborne spul is ook eigelijk belachelijk duur, maar Waffen-XX spul is toch ook erg duur?? Het is denk ik maar net zo: Wat de "gek" er maar voor geeft!! En die gekken zijn wij :)

Is er ook zo'n hype geweest na SPR? Dat iedereen ineens spul van de 29th Inf. Div. wilde hebben ofzo???
Tim
Lid
Contacteer:

Bericht door Tim »

ironmarc schreef:Is er ook zo'n hype geweest na SPR? Dat iedereen ineens spul van de 29th Inf. Div. wilde hebben ofzo???
Niet dat ik weet. Maar in SPR lag de aandacht ook niet echt op 1 divisie, ze werd ook nooit echt vernoemd. Bovendien was BoB 10 afleveringen, en dit maar 2-3 uurtjes.
robin.h
Lid
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Nou,ik vind toch dat BoB het versterkt heeft om Airborne militaria te verzamelen.Voordat BoB er nog niet was,waren er veel minder mensen die Airborne spullen verzamelde.

Robin.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Guido
Lid

Bericht door Guido »

robin.h schreef:Nou,ik vind toch dat BoB het versterkt heeft om Airborne militaria te verzamelen.Voordat BoB er nog niet was,waren er veel minder mensen die Airborne spullen verzamelde.

Robin.
amen!

QUOTE!
Niet dat ik weet. Maar in SPR lag de aandacht ook niet echt op 1 divisie, ze werd ook nooit echt vernoemd. Bovendien was BoB 10 afleveringen, en dit maar 2-3 uurtjes.

maar lag duidelijk op 2nd Ranger die aandacht!
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

Nou,ik vind toch dat BoB het versterkt heeft om Airborne militaria te verzamelen.Voordat BoB er nog niet was,waren er veel minder mensen die Airborne spullen verzamelde.
Ben ik ook mee eens! Als er nooit BOB was geweest waren er zeker minder mensen die US Airborne zouden sparen
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

Hier een link over patches van de 101st AB uit WO2:
http://www.101airborneww2.com/eaglepatchcorner.html
Miesjel
Lid

Bericht door Miesjel »

Ik denk dat oa. BoB de Airborne gewoon onder de aandacht gebracht heeft. Veel verzamelaars zullen door deze serie de airborne gewoon opmerken, en ontdekken dat dit eigenlijk ook best mooi is. Ik denk niet zozeer dat iedereen hun als DE helden zien, maar dat dit gewoon gewoon divisies zijn waar ze veel vanaf weten, wat dus wel door BoB komt.
ironmarc
Lid

Bericht door ironmarc »

Hoe lagen de prijzen voor de hype dan? Was het spul toen ook al niet erg duur?
pieter de vleminck
Lid

Bericht door pieter de vleminck »

Hey,

ben ik blij dat ze geen serie gemaakt hebben over engelse soldaten dat is namelijk wat ik verzamel en zulke series verklooten het verzamelen van militairia, daarmee bedoel ik niets slecht het is gewoon een feit dat de prijzen verhoogen door de grotere vraag en meetsal zijn het hypes dus zal en niet echte verzamelaar zijn spullen later wel een keertje wegdoen, maar dan hebben wij nu wel hoge prijzen moeten betalen. En wat ook grappig is dat je op elke beurs of bij eleke militaria verkoper spullen vind van band of brothers, nu is mijn vraag zijn die spullen na ongeveer 3 jaar dat de hype bezig is nog niet verkocht ??? daar mag je je toch ook wel vragen bij stellen hé.
They had a rendez-vous with destiny, we have a rendez-vous with history.
Lieutenant 1e klass
Lid

Bericht door Lieutenant 1e klass »

Ik spaar 101st airborne 506PIR Easy comaognie,
omdat:
ik de film "Band of brothers" interrseant vond.
En het is gewoon een gevoel voor wat je wilt sparen.
En ik vind dat parachuut springen ook wel "cool" :P
Tex
Lid
Contacteer:

Bericht door Tex »

beste portomonee dus
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Plaats reactie