Waarde onklare sniper?

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Mauserwerke
Lid

Waarde onklare sniper?

Bericht door Mauserwerke »

Heeft iemand enig idee wat een onklaar gemaakte P17 .30-06 (ik geloof dat de amerikanen deze in de oorlog ook gebruikte als lange afstands wapen) in zeer goede staat op dit moment nog op moet brengen?
ZEN.45
Lid

Bericht door ZEN.45 »

De Brit in .303 is de P14 (Pattern), de Amerikaan in .30-06 is de M1917 (Model).

De Britten hadden een sniper-versie van de P14. Er is geen sniper-versie van de M1917.

In België zal een onklaargemaakte P14/M1917 nauwelijks nog verkocht raken, gezien ze door
de nieuwe wapenwet vrij verkrijgbaar zijn in werkende staat. Ik weet niet wat het effect
daarvan is op de Nederlandse markt.

Ik heb recent deze gekocht voor 500 €:
(werkende staat / goede loop / alle markeringen OK / Eddystone / okt. 1917 )
Afbeelding
Did you hear about the dyslexic, agnostic insomniac who stays up all night wondering if there really is a Dog ?
pluskat
Lid

Re: Waarde onklare sniper?

Bericht door pluskat »

Mauserwerke schreef:Heeft iemand enig idee wat een onklaar gemaakte P17 .30-06 (ik geloof dat de amerikanen deze in de oorlog ook gebruikte als lange afstands wapen) in zeer goede staat op dit moment nog op moet brengen?

Naar mijn mening zo'n 250,- a 300 euro: wapen is niet populair omdat het in het ETO (WO2) niet is gebruikt, is slechts in gebruik geweest tbv training in USA. Re-enactors hebben er bijvoorbeeld niet zoveel aan.

Pluskat
Mauserwerke
Lid

Bericht door Mauserwerke »

Ah oke... onklaar is het dus niet populair :?
Maar in werkende staat, en dan in goede conditie. Dan zou hij dus ongeveer 500 waard zijn (misschien iets meer)? Het is dus wel de M1917 in .30-06.
Weet niet of het in werkende staat tbv schietsport anders zou liggen...
Plaats reactie