wo2 westinghouse liner door KMAR doorgebruikt

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
dutchhelmets
Lid
Contacteer:

wo2 westinghouse liner door KMAR doorgebruikt

Bericht door dutchhelmets »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

het gaat om een wo2 westinghouse liner wat na de oorlog door de marechsussee is door gebruikt in de jaren 50. jammer genoeg is de binnenwerk deels door ongedierte opgevreten maar volgens mij is dit ook wo2. buitenhelm is overigens VERBLIFA gemaakt in 1953. eerste productie jaar!
i'd rather die scared to death than die bored to death
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Zo te zien is deze overgestempeld, dat zie je wel vaker met postwar doorgebruikte liners :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
dutchhelmets
Lid
Contacteer:

Bericht door dutchhelmets »

ik weet niet beter dat het een stempel is van westinghouse. een D22 met eronder een circel en daarin een W en een uitgerekte 0 op z'n kant. dit is ook de enige stempel in de liner. volgens mij is het geen overgestempeld liner. nederland heeft zowiezo geen liners overgestempeld naar mijn weten.
en het binnenwerk OD#3? uit de oorlogs-jaren?
i'd rather die scared to death than die bored to death
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Hmm ik keek even verkeerd, normaal hebben doorgebruikte US liners een stempel boven of onder de huidige stempel.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Loek D.
Lid

Bericht door Loek D. »

Ja, als ze in Amerika werden voorzien van nieuwe webbing, liet deze re-webber zn stempel achter.
Deze is een gewone 100% oorlogse westinghouse die door de Nederlanders is doorgebruikt.
Plaats reactie