westinghouse liner zonder ventilatie opening voor

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
dutchhelmets
Lid
Contacteer:

westinghouse liner zonder ventilatie opening voor

Bericht door dutchhelmets »

deze ken ik niet. een westinghouse liner(afwijkend stempel?) zonder de bekende ventilatiegat voorop. wie weet hier meer van.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

binnenwerk is al niet te best meer. de a-washers zijn van zwart gelakt staal.
voorop is nog te zien dat er een rangonderscheidingsteken op zit. dit is de onderste van oorspronkelijk 2 strepen.
i'd rather die scared to death than die bored to death
seabee
Lid

Bericht door seabee »

Het is in ieder geval geen WO2 liner, en volgens mij ook geen westinghouse.
CAN DO
dutchhelmets
Lid
Contacteer:

hallo seabee, bedankt voor de antwoord alleen waar baseer je dit op. ben benieuwd naar wat het dan wel is. dat het geen westinghouse is kan ik me wel indenken, deze stempel ken ik namelijk niet. ook heb ik nogal wat na-oorlogse liners gezien maar ook allemaal met ventilatiegat. de enige oorlogse variant zonder ventilatiegat die ik ken zijn van Hawley, maar dit zijn volgens mij low pressure liners.
seabee
Lid

Bericht door seabee »

Hawley liners zijn van geperst karton gemaakt en hebben inderdaad geen insignia gat, dus geen ventilatie gat. Alle oorlogse liners, high en low pressure hebben het insignia gat. Ik denk dat dit een europese naoorlogse liner is.
CAN DO
dutchhelmets
Lid
Contacteer:

hallo Seabee, je hebt gelijk vwb het na-oorlogse. ik heb op een ander forum te horen gekregen dat het een na-oorlogse liner uit de eind jaren 40, begin jaren 50 is wat in de VS werden gemaakt. hierbij werden veel overtollige wo2 onderdelen voor gebruikt.
waarvoor deze helm bestemd waren is nog niet helemaal duidelijk. wellicht europa? Marshalplan?
schijnt dat deze liners ook vaak worden gebruikt om om te bouwen naar wo2 model om ze dan als "origineel wo2" te verkopen.
erg sneu.....
weet jij iets over de stempel?
groet
seabee
Lid

Bericht door seabee »

dutchhelmets schreef:hallo Seabee, weet jij iets over de stempel?
groet
Ik heb geen idee waar hij vandaan komt. :|
CAN DO
Plaats reactie