Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Mijn moeder kwam zojuist mijn kamer binnengelopen, met een doosje vol speldjes.
Waaronder onderstaande:
De tekst bevat '' Vrede Victorie Vrijheid ''.
Het jaartal onder de koningin luidt: 1948.
Ik vermoed dat ze van mijn opa geweest zijn, die in Nederlands-Indië gevochten heeft.
Kan iemand mij vertellen welke speldjes het precies zijn, en eventueel welke waarde de speldjes hebben?
Bij voorbaat dank.
Arachnide.
Men moet de waarheid niet verwarren, met de mening van de meerderheid.
Is op zoek naar Duitse foto's, voor in mijn Duits fotoalbum. Verkoop je foto's? PB aub!
De speldjes met het rood wit blauw zijn herinneringsspeldjes ( die van 1948 is voor zover ik weet een regeringsjubileum speldje van HKH Wilhelmina, het speldje met de tekst Vrede, Victorie, Vrijheid herdenkt de bevrijding. ), die bij herdenkingen gedragen werden en niet van militaire oorsprong zijn. Het speldje met het rood/zwarte lintje is een speldje van een muziekvereniging, wat de krans is kan ik je echter niet zeggen daar ik deze nog nooit gezien heb. De herinneringsspeldjes heb ik zelf ook in m,n bezit en deze heb ik ooit gekregen samen met herinnerings-theelepeltjes van zilver.
Peter schreef:De speldjes met het rood wit blauw zijn herinneringsspeldjes ( die van 1948 is voor zover ik weet een regeringsjubileum speldje van HKH Wilhelmina, het speldje met de tekst Vrede, Victorie, Vrijheid herdenkt de bevrijding. ), die bij herdenkingen gedragen werden en niet van militaire oorsprong zijn. Het speldje met het rood/zwarte lintje is een speldje van een muziekvereniging, wat de krans is kan ik je echter niet zeggen daar ik deze nog nooit gezien heb. De herinneringsspeldjes heb ik zelf ook in m,n bezit en deze heb ik ooit gekregen samen met herinnerings-theelepeltjes van zilver.
Bedankt voor je informatie .
Deze speldjes krijgen op 04 Mei dus een speciaal plekje. Enig idee wat ze hedendaags doen, qua waarde?
Is op zoek naar Duitse foto's, voor in mijn Duits fotoalbum. Verkoop je foto's? PB aub!
patrickh schreef:Denk helaas dat de waarde niet hoog zal liggen,zo rond de €5,00/€10,00,dan is t zeker op...
Dankjewel!
patrickh schreef:Maar als ze van je Opa zijn geweest is de emotionele waarde natuurlijk onbetaalbaar
Dat is zeer zéker het geval. Ook de reden dat ik die speldjes, de deur niet uit zal doen.
De geldelijke waarde van dergelijke speldjes is een beetje lastig te bepalen, maar astronomische bedragen zullen het niet zijn... De emotionele waarde is natuurlijk onbetaalbaar!