Pegasus Bridge / Coupe de Main

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
pegasus_1972
Lid

Pegasus Bridge / Coupe de Main

Bericht door pegasus_1972 »

Persoonlijk vind ik het helemaal niks wanneer mensen handtekeningen of door veteranen gesigneerde boeken doorverkopen vanuit winstoogmerk. Ikzelf heb in de loop der jaren een interessante verzameling brieven, gesigneerde boeken en - foto's opgebouwd, waarop ik zeer trots ben en die ik nooit van m'n leven wil of zal verkopen.

Een goede vriend van me, in Engeland, denkt daar nét zo over. Maar vanwege trieste persoonlijke omstandigheden is hij helaas genoodzaakt om enkele van zijn zeer waardevolle verzamelobjecten via ebay te verkopen. Het betreft boeken (en ansichtkaarten) die zijn gesigneerd door een groot aantal Coupe de Main veteranen (Pegasus Bridge). Op dit moment is helaas alleen David Wood nog in leven, de overige helden zijn ons in de laatste jaren helaas ontvallen.

De handtekeningen zijn afkomstig van:

Signtures are

Denis Edwards Author Glider number 1
David Wood the last officer alive of the coup de main glider 2
Wally Parr glider 1
Arthur Roberts glider 2
Dougie Allen glider 5
Tich Rayner glider 4
Nobby Clark 24 platoon
Freddie Scott Ox and Bucks
Peter Boyle pilot glider 3
Terry Lovick Ox and Bucks
John Johnson 12 platoon Ox and Bucks
Tom Packwood glider 1
Bob Ham 2nd Ox and Bucks
Peter (Rocky) Bright glider 5
Jim Wallwork glider pilot of first glider to touch down (Major Howard's)
Ashton 2nd Ox and Bucks
Richard Todd 7th Para and actor who played Howard in the film "The longest day"
Margaret Brotheridge (Den Brotheridge's daughter)

Ik weet niet zeker of de forumregels het toelaten die ik de ebay-advertenties van mijn vriend in nood onder de aandacht breng. Ik hoop enkel dat zijn items in goede handen terechtkomen en dat hij er een meer dan redelijke prijs voor terugkrijgt. Voor wie geïnteresseerd is, kijk op.

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... CA:GB:1123
Joey-Pegasus
Lid

Re: Pegasus Bridge / Coupe de Main

Bericht door Joey-Pegasus »

Je doet wel heel bijzonder veel moeite zeg...
Each year on September 17th they will be patrolling places in the dark with grimy, dirty faces, but grinning to each other, for it is theirs, all theirs - forever Arnhem.

Albert Blockwell, 7th King's Own Scottish Borderers
Medical Collector
Lid
Lid

Bericht door Medical Collector »

Ik krijg de indruk dat de verkoper zelf meebied....
pegasus_1972
Lid

Nee, de verkoper biedt niet mee. Die heeft de centen helaas te hard nodig, anders had hij ze nooit verkocht.

Ik - een vriend - biedt momenteel nog op The Devil's Own Luck.

Het andere boek, The Day the Devils Dropped, is uiteindelijk voor 69 euro goed terechtgekomen bij een Engelse man wiens schoonvader een Engelse veteraan van de 9th Para was.

De ansichtkaart met de handtekening van Major Howard is terechtgekomen bij een professionele verzamelaar.

The Devil's Own Luck is over 20 minuten hopelijk voor mij... voor een veel te duur vriendenprijsje. But then again... zoveel legendarische namen bijeen op twee bladzijden is natuurlijk onbetaalbaar en een mooie aanvulling op elke verzameling.
pegasus_1972
Lid

Verdomme... nog verloren!
Plaats reactie