Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kan iemand mij vertellen waar dit embleem van is, of dit WO 2 is en wat dit ongeveer waard is ?
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Ik heb het indertijd gekregen onder de noemer van een baret embleem, ik kan er nu dus vanuit gaan dat dit een shoulder Patch is ?
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Het is het embleem van Airborne command. zoals johan al schreef het overkoepelend orgaan voor para's in de US. Hieronder vielen de trainings eenheden en scholen.
Het embleem werd ook gedragen door 555 airborne batallion oftwel "triple nickel" . Dit was het enige geheel afro amerikaanse onderdeel dat amerika gehad heeft. Deze eenheid werd ingezet als smoke jumpers ter bestrijding van bosbranden in de usa. Kort na wo II ontbonden.
De patch wordt heden ten dage gedragen door de Airborne instructeurs van de infantry school te Fort Benning.
De Airborne tab die boven de patch hoort is zwart met gele letters "AIRBORNE ".
Ik heb de patch, zowel wo II periode als tegenwoordig, overigens alleen maar uit één stuk gezien met de tab.Uit niet bevestigde bronnen gehoord dat de patch, zonder tab, ook wel gedragen zou zijn als baret embleem door LRRP eenheden tijdens de koude oorlog periode. Echter hier nog nooit fotografisch bewijs van gezien.
Op de overseas cap wordt normaliter de DUI gedragen. Is ook niet waarschijnlijk dat hierop een stoffen embleem gedragen werd. Net zoals ik in mijn stukje al schreef ik heb alleen informatie dat het embleem op een BARET (kleur niet bekend) gedragen zou zijn. Omdat een SSI inderdaad vrij groot is zou dit kunnen verklaren waarom de Airborne tab eraf gehaald is.