US bandoleer

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
viny
Lid

Re: US bandoleer

Bericht door viny »

Ik dacht al dat we eerder zo'n discussie gehad, toch?? En toen waren we der ook uit gekomen dat ze er wel degeleijk gestempeld waren.
'War is delightful for those who have not experienced it'
ArjenS
Lid
Gegeven: 1 keer

Bericht door ArjenS »

viny schreef:Ik dacht al dat we eerder zo'n discussie gehad, toch?? En toen waren we der ook uit gekomen dat ze er wel degeleijk gestempeld waren.
Daar gaat het niet om, het was aan het begin al duidelijk dat er gestempelde waren. Ik heb deze topic gemaakt om erachter te komen of dit een WO2 bandoleer is of niet. 8)
Medical Collector
Lid
Lid

Bericht door Medical Collector »

Ik zie geen 1944 markering op die bandoleers... alleen wat getalemn 4044 ofzoiets. Volgens mij staat er iig geen 1944.
viny
Lid

Bericht door viny »

101st airborne schreef:
viny schreef:Ik dacht al dat we eerder zo'n discussie gehad, toch?? En toen waren we der ook uit gekomen dat ze er wel degeleijk gestempeld waren.
Daar gaat het niet om, het was aan het begin al duidelijk dat er gestempelde waren. Ik heb deze topic gemaakt om erachter te komen of dit een WO2 bandoleer is of niet. 8)
Dat weet ik, maar daar leid het wel toe.
'War is delightful for those who have not experienced it'
ArjenS
Lid
Gegeven: 1 keer

Bericht door ArjenS »

101st airborne schreef:De middelste en onderste komen al aardig in de buurt van de mijne,
Afbeelding
Bij de onderste 2 bandoleers op die afbeelding eindigd de code op 44. De bandoleer schijnt ook uit 1944 te komen.
Bij die van mij eindigd de code op 40. kan dat misschien betekenen dat die van mij uit 1940 is???
sobel
Lid

Bericht door sobel »

de aanhechting van de strap is bij jou anders, ik geloof niet dat dit een orignele is, kan je veel beter zoeken naar een ongedateerde...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Medical Collector
Lid
Lid

Bericht door Medical Collector »

Omdat er ergens in die productie code '44' staat ga je ervan uit dat hem dan maar 1944 gedateerd is? Dat is complete onzin. Als je kijkt naar de Griswold Bags, dan hebben die ook een soortgelijke code erop staan. Maar die 44 daar betekent een ander jaartal.

Je moet niet alles zo maar klakkeloos aannemen....
Plaats reactie