Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik kan deze 'nederlandse' tasjes kopen. Echter heb ik geen idee of ze voor of naoorlogs zijn. Ik heb nog geen antwoord gehad of er merkjes of iets dergelijk in gestempeld staat. Herkend iemand ze?
Deze op de foto is volgens mij zeker geen Nederlandse. Aangezien ik deze al eens gehad heb. En mij is destijds verteld dat de Nederlandse anders zijn.
Maar misschien staat er meer informatie in de boeken van de vries, bij het Madsen machinegeweer.
Een vriend van mij heeft die tas gekocht in Ciney met Madsen magazijnen erin, voor de Madsen dus. Brengun magazijnen passen er echt niet in. Die van de Madsen lijken behalve de kromming niet eens op die van de Bren.
mgschutze schreef:Een vriend van mij heeft die tas gekocht in Ciney met Madsen magazijnen erin, voor de Madsen dus. Brengun magazijnen passen er echt niet in. Die van de Madsen lijken behalve de kromming niet eens op die van de Bren.
Dat is een hele goede mogelijkheid. Ik las trouwens net dat de madsen ook door de knil werd gebruikt...
De Madsen werd ook door net Nederlandse leger gebruikt, maar werd redelijk snel al weer uit de bewapening gehaald omdat het wapen nogal veel last had van storingen.