Zijn inderdaad US jumpwings die de Amerikaanse parachutisten uitgereikt krijgen als ze hun para-opleiding afgerond hebben.
Deze wing lijkt mij repro of postwar gezien de vreemde afwerking van de parachute. Daarnaast lijkt hij niet van het juiste materiaal gemaakt te zijn en heeft hij een slechte afwerking wat ongebruikelijk is bij dergelijke insignes. Normaal werden deze insignes van staal gemaakt en afgewerkt met een zilveren coating. Dit lijkt gepolijst staal te zijn.
Normaal vind je oorlogse met een dichte achterkant of een holle achterkant. Ik ken hier geen varianten op en een combinatie is mij geheel onbekend.
Vaak staat ook de markering "sterling" op de achterkant van de wings maar dit is geen vereiste en je vind ook originele wings zonder dit op de achterkant.
Echter voor 0,50 EUR. zeker geen slechte aankoop. Er zijn nog genoeg verzamelaars en/of reenacters die er 5 EUR. of meer voor over zullen hebben daar US para nu eenmaal populair is en niet iedereen het geld of de kennis heeft om een originele te kopen. Dus als je er weer vanaf wil, zeker niet weggooien gewoon op marktplaats zetten en zien wat er geboden wordt.