Info over bodemvondst hulzen reinigen.
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Info over bodemvondst hulzen reinigen.
Hallo,
Ik heb een vraagje.
Ik heb me een aantal bodemvondst hulzen gekregen, en die wil ik nu gaan reinigen.
Een aantal mensen hebben me verteld om gewoon schoonmaakazijn te kopen, de hulzen erbij leggen, een dag wachten en dan met een staalwolletje schoonmaken.
Nu is mijn vraag moet er ook nog water bij of kan het gewoon puur?
Graag jullie info.
Groetjes
Ik heb een vraagje.
Ik heb me een aantal bodemvondst hulzen gekregen, en die wil ik nu gaan reinigen.
Een aantal mensen hebben me verteld om gewoon schoonmaakazijn te kopen, de hulzen erbij leggen, een dag wachten en dan met een staalwolletje schoonmaken.
Nu is mijn vraag moet er ook nog water bij of kan het gewoon puur?
Graag jullie info.
Groetjes
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Re: Info over bodemvondst hulzen reinigen.
Als de deze post hier verkeerd staat, graag verplaatsen 
Grtz

Grtz
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Er zit zoiets als een zoekfunctie op dit forum....
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
- de korte golf
- Lid
- Contacteer:
het kan ook in cola had ik ergens gelezen
I'm not Colorblind, I know the world is just Black and White...
-
- Lid
Puur kan ook alleen is de reactie heel snel,maar ook 1 liter water, 1 liter azijnzuur is goed.
HG-Roestoplosser is ook te gebruiken en tevens zoutzuur.
HG-Roestoplosser is ook te gebruiken en tevens zoutzuur.
Citroen zuur, in korrel vorm verkrijgbaar, oplossen in water, zelf de hoeveelheid bepalen, en daar de hulzen inleggen, een halve dag ongveer ligt aan de hoeveelheid citroenzuur, afspoelen met water ,laten drogen en dan met staal wol ligt opschuren. in geen geval zoutzuur gebruiken.
Nemo Me Impune Lacessit
-
- Lid
Of gewoon een sillet bang gebruiken, (Hoe je dat ook schrijft)
Even erin leggen en dan met staalwol gaan poetsen
Even erin leggen en dan met staalwol gaan poetsen
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Bedankt voor de tips.
Ik heb gewoon eens geprobeerd met een paar hulzen, en heb daar gewoon puur de azijn over heen gedaan.
Het werkt goed, het loste meteen zowat alles op. Ik laat het nog liggen tot morgen en kijk dan wat er nog op zit.
Dat schuur ik dan gewoon weer weg met een staalwolletje.
Bedankt voor de tips
Maar ik raad toch wel schoonmaakazijn aan ^^
Dit topic kan dus dicht
Grtz
Ik heb gewoon eens geprobeerd met een paar hulzen, en heb daar gewoon puur de azijn over heen gedaan.
Het werkt goed, het loste meteen zowat alles op. Ik laat het nog liggen tot morgen en kijk dan wat er nog op zit.
Dat schuur ik dan gewoon weer weg met een staalwolletje.
Bedankt voor de tips

Maar ik raad toch wel schoonmaakazijn aan ^^
Dit topic kan dus dicht

Grtz
-
- Lid
n2 schreef:ziet er goed uit Han!
Thanks Niels , was ook een hoop werk ,om ze zo te krijgen.
Nemo Me Impune Lacessit
- magicdutchmen
- Lid
- Contacteer:
Krijg je geen krassen als je met een staalwolletje aan de gang gaat??Dat schuur ik dan gewoon weer weg met een staalwolletje.
http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Nee ik heb geprobeerd en geen krassenmagicdutchmen schreef:Krijg je geen krassen als je met een staalwolletje aan de gang gaat??Dat schuur ik dan gewoon weer weg met een staalwolletje.

Daarna heb ik het nog eens gedaan met keukenpapier en dat ging eigenlijk wel iets beter

Maar ik kan men denk ik beter aanraden om inderdaad citroenzuur te gebruiken want met schoonmaakazijn krijg je helaas niet alles weg en het stinkt als de ...

-
- Lid
Nee ik heb geprobeerd en geen krassen 
Daarna heb ik het nog eens gedaan met keukenpapier en dat ging eigenlijk wel iets beter
Maar ik kan men denk ik beter aanraden om inderdaad citroenzuur te gebruiken want met schoonmaakazijn krijg je helaas niet alles weg en het stinkt als de ...
[/quote]
Het ruikt inderdaad er lekker
Bij mij ging wel alles eraf magoed heb de hulzen ook weet niet hoelang laten dobberen

Het ruikt inderdaad er lekker

Bij mij ging wel alles eraf magoed heb de hulzen ook weet niet hoelang laten dobberen