Iemand meer info over deze drinkbus?

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
le perdreau
Lid

Re: Iemand meer info over deze drinkbus?

Bericht door le perdreau »

hey,

thx voor al de reacties...

heb opgemerkt dat het niet dezelfde veldvles is van in het boek..
Er is nog een extra ronde in de stof die ik niet kan zien op de foto.. kan het dat er meer types zijn van deze??

THX
Patriotism consists not in waving the flag, but in striving that our country shall be righteous as well as strong.
JimK
Lid
Contacteer:

Bericht door JimK »

Als je een keer op een beurs komt, of op internet zoekt, zul je nog tientallen zien. Allemaal wel iets anders. Hangt maar net af van producent, productiejaar, voorraad grondstoffen en allerlei andere factoren. Of waar de fles voor is, extra stevige plekken tegen slijtage.
JimK
Lid
Contacteer:

Bericht door JimK »

edit; dubbel gepost
Erik S.
Lid

Bericht door Erik S. »

Is niemand het opgevallen dat de bindriem verkeerd om gemonteerd is en dat deze in 2 en gebroken is?

Mvg
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
JimK
Lid
Contacteer:

Bericht door JimK »

Erik S. schreef:Is niemand het opgevallen dat de bindriem verkeerd om gemonteerd is en dat deze in 2 en gebroken is?

Mvg
Jawel, maar wat maakt dat uit dan? dat die kapot is ziet toch iedereen, en andersom eraan zetten kan je altijd zelf doen. Kan toen ook gebeurd zijn.
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

mgschutze schreef:
ammo schreef:Uit het boek , Uniforms & Traditions of the German Army 1933/1945, John R Angola en Adolf Schlicht

Afbeelding
Goed boek!
Niet nieuw meer te krijgen nee. moet je tweedehands wel rond de 80 euro rekening mee houden. Maar het boek is het wel waard.
Een prachtig boek inderdaad. Het boek is al net zo'n collectorsitem geworden als de militaria die erin staat. Op Ebay worden er absurde bedragen neergeteld voor dit boek daarbij is 80 EUR. ver onder de maat. Overigens is 80 EUR. in Nederland ook erg goedkoop hoor, als jij er een voor die prijs te koop weet laat het me dan aub even weten. ;)
mgschutze schreef:Of waar de fles voor is, extra stevige plekken tegen slijtage.
Weet je toevallig of dit alleen daarmee te maken heeft(en zo ja welke onderdelen gebruikte dan deze flessen, het DAK?) of dat het ook nog te maken heeft met vroege of late productie? Dit heb ik tot nu toe nog niet weten te achterhalen.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
JimK
Lid
Contacteer:

Bericht door JimK »

Dat het met de slijtageplekken te maken heeft ja. Maar voor wie precies? Bij de sanitäter flessen kom je in ieder geval altijd de extra verstevigingen tegen, volgens mij ook altijd op de grote flessen van 1liter(maar weet dat uit mijn hoofd niet zeker).
Het boek had ik vorig jaar op Duiven voor een vriend getipt, voor 75 euro kocht hij hem toen. Opletten en zoeken :wink:
le perdreau
Lid

Bericht door le perdreau »

Erik S. schreef:Is niemand het opgevallen dat de bindriem verkeerd om gemonteerd is en dat deze in 2 en gebroken is?

Mvg
wat bedoel je daarmee precies ?
Patriotism consists not in waving the flag, but in striving that our country shall be righteous as well as strong.
Plaats reactie