Hallo,
Ik heb een vraagje weet iemand van jullie of een periscoop van een tank nog wat waard is?
Of is dat helemaal niks waard?? Want er is iemand die die periscoop wel met me wilt ruilen.
Hier een beetje informatie wat ik van de verkoper gekregen heb.
Dit staat op dat ijzere plaatje: Periscope M6 minneapolis-honeywell regulator company no 1943
Hier de foto's:
Ik hoor het graag van jullie.
Ik zou dus graag meer informatie er over willen hebben.
Grtz
Een M6 periscoop van een tank
- S1991
- Lid
- Contacteer:
Een M6 periscoop van een tank
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
-
- Lid
Re: Een M6 periscoop van een tank
Leuke dingen, ik heb er ook een. Volgens mij niet zoveel waard ik schat zo'n 30 euro
- SiNiStEr
- Lid
Re: Een M6 periscoop van een tank
Wat wil je er behalve de waarde allemaal van weten?
Dingen zaten op verschillende tanks en waren ervoor bedoeld dat de tankcrew hun hoofden niet uit de tank hoefden te steken om vooruit of achteruit zicht te hebben. Door een systeem van 2 schuin geplaatste spiegeltjes konden ze vanuit de tank zien wat er zich voor of achter hun bevond.
Deze periscopen waren bedoeld voor de M4A3 Sherman, M3A1, M18 Hellcat en de M5A1 Stuart tanks. Er waren tot max. 5 van deze periscopen op een tank gemonteerd waarvan er 4 vooruitzicht boden en 1 achterzicht.
Als je meer info wil kun je heel simpel M6 periscoop intikken op google en je vind zat info. Beetje tactisch zoeken en af en toe een site doorzoeken met ctrl+f en dan M6. Moet lukken...
Waarde is inderdaad zo'n 30 a 40 EUR. voor een in mooie originele staat.
Dingen zaten op verschillende tanks en waren ervoor bedoeld dat de tankcrew hun hoofden niet uit de tank hoefden te steken om vooruit of achteruit zicht te hebben. Door een systeem van 2 schuin geplaatste spiegeltjes konden ze vanuit de tank zien wat er zich voor of achter hun bevond.
Deze periscopen waren bedoeld voor de M4A3 Sherman, M3A1, M18 Hellcat en de M5A1 Stuart tanks. Er waren tot max. 5 van deze periscopen op een tank gemonteerd waarvan er 4 vooruitzicht boden en 1 achterzicht.
Als je meer info wil kun je heel simpel M6 periscoop intikken op google en je vind zat info. Beetje tactisch zoeken en af en toe een site doorzoeken met ctrl+f en dan M6. Moet lukken...
Waarde is inderdaad zo'n 30 a 40 EUR. voor een in mooie originele staat.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus