Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Wat voor uniform is het rechts? 1946 gestorven wel maar het uniform viel mij op. De andere is een bidprent van slachtoffers van 25 october 1944, vraag me niet wat er gebeurt is want weet het niet.
Sturmkreuz schreef:Kan iemand mij meer vertellen over deze bidprenten? Waarde? (Waarde mag via PM gezegt worden)
Geïnteresseerden mogen ook PM'en.
Plaats Kruisschans & Krulsschans (misschien moet de laatste ook Kruissschans zijn), Soldaat bij de A.S.. ?
Bedankt
Rijkelijk laat, maar toch: Beiden zijn met ik geloof twee andere weerstanders (Livinus Kerschot en Constant Putcuyps)uit het intussen verdwenen polderdorpje Wilmarsdonk gesneuveld in de strijd om de Kruisschanssluis (tegenwoordig: Van Cauwelaertsluis) in de haven van Antwerpen in september 1944. Sluis die van vrij groot belang was voor de controle over de Antwerpse haven. Op 19 november 1949 is er een vrij uitgebreid artikel over verschenen in 'Het Volk - Ons Zondagsblad' waarvan ik nog ergens een kopie moet hebben liggen.