help voor beginnende verzamelaar van woII wapens
- Tim
- Lid
- Contacteer:
Ik heb zo'n vermoeden dat je een computerspelletje hebt gespeeld dat ik hier nu niet ga noemen, ik kan wel begrijpen dat je het fantastisch vindt maar er komt heel wat bij kijken als je zo'n wapen wilt, als je minderjarig bent is het trouwens moeilijker (keuren je ouders dit wel goed ...). Bovendien kosten die wapens honderden euro's en kan je er domme dingen mee doen. Laat alles eerst nog eens bezinken en vraag je daarna nog eens af als je echt interesse hebt in het verzamelen van dingen uit WOII. Begin dan bij voorkeur niet met een wapen maar met kleine dingen.
Gr. Tim
Gr. Tim
-
- Lid
bedankt alesinds voor de info
en even ter verduidelijking ik wil niet zo een wapen omdat ik zo maar even BoB gezien heb of omdat ik MOH gespeeld heb maar omdat ik al verscheidene boeken gelzen heb over WOII en ik daar heel veel interesse in heb.
even terverduidelijkeing he
Nog een vraagje. Waar is eigenlijk de beste plaats om wapens te kopen?? aub?(prijs kwaliteit)
en even ter verduidelijking ik wil niet zo een wapen omdat ik zo maar even BoB gezien heb of omdat ik MOH gespeeld heb maar omdat ik al verscheidene boeken gelzen heb over WOII en ik daar heel veel interesse in heb.
even terverduidelijkeing he

Nog een vraagje. Waar is eigenlijk de beste plaats om wapens te kopen?? aub?(prijs kwaliteit)
- Peter M
- Lid
De wapenbeurs van Antwerpen, georganiseerd door de vzw Musket. Maar die wordt maar 1x per jaar gehouden
Op de beurs van Ciney (25 april, http://www.promobel.be) verkopen ze ook wel wat wapens, zeker al een aantal van de door jouw genoemde.

Op de beurs van Ciney (25 april, http://www.promobel.be) verkopen ze ook wel wat wapens, zeker al een aantal van de door jouw genoemde.
- barry
- Lid
- Contacteer:
Nee hoor, de M1 mag je hier in NLD dus ook niet dichtgelast hebben. Al loopt er momenteel geloof ik wel ergens een proefproces........Stijn schreef:Jawel hoor, alleen dichtgelast.
Maar die mensen die ook willen verzamelen omdat ze computerspelletjes of een paar films gezien hebben, daar word ik echt moe van......
Vraag de jongen of een M42 een helm is of een type geweer en hij weet het niet.
Of is hierover al uitsluitsel gegeven ?
-F.U.B.A.R-
-
- Lid
Hallo,
Meer informatie over uitgeverij "De Krijger"
http://www.proximedia.com/web/de-krijger.html
Heeft uitsluitend boeken over alle aspekten van de krijgsgeschiedenis.
(+/- 60.000 stuks)
Je kan er gerust enkele uurtjes in de boeken rondneuzen uitbater heeft
daar geen problemen mee; ik kom daar toch een 3 a 4 maal per jaar
telkens ben ik daar een uurtje of vier zoet mee.
Groeten,
Paul
Meer informatie over uitgeverij "De Krijger"
http://www.proximedia.com/web/de-krijger.html
Heeft uitsluitend boeken over alle aspekten van de krijgsgeschiedenis.
(+/- 60.000 stuks)
Je kan er gerust enkele uurtjes in de boeken rondneuzen uitbater heeft
daar geen problemen mee; ik kom daar toch een 3 a 4 maal per jaar
telkens ben ik daar een uurtje of vier zoet mee.
Groeten,
Paul
-
- Lid
- Stijn
- Lid
[/quote]Nee hoor, de M1 mag je hier in NLD dus ook niet dichtgelast hebben. Al loopt er momenteel geloof ik wel ergens een proefproces........[/quote]
Het gaat nu een beetje kinderachtig worden maar ik ben van mening dat je elk halfautomatisch geweer dat er bestaat dichtgelast in Nederland mag hebben.
Heb je wel eens het systeem van een Garand gezien?
Als je een grendelgeweer volgooit envast last, dan krijg je dat nog eerder aan de praat dan een vastgelaste Garand.
Garands worden vrij verkocht net als .30 M1 karabijntjes.
Het gaat nu een beetje kinderachtig worden maar ik ben van mening dat je elk halfautomatisch geweer dat er bestaat dichtgelast in Nederland mag hebben.
Heb je wel eens het systeem van een Garand gezien?
Als je een grendelgeweer volgooit envast last, dan krijg je dat nog eerder aan de praat dan een vastgelaste Garand.
Garands worden vrij verkocht net als .30 M1 karabijntjes.
- Wilco Vermeer
- Lid
- Contacteer:
Volgens de Nederlandse Wet zou een M1 geen grendelgeweer zijn en derhalve niet onklaar gemaakt verzameld mogen worden.
Ik ken de wetgeving goed en kan je verzekeren dat dit de algemene richtlijn is. Inderdaad loopt er momenteel over de Garand M1 een proefproces met een onklaar gemaakt exemplaar. Het verweer daarbij is dat het geen automatisch wapen is, maar nog wel degelijk tot op zekere hoogte een grendelwapen. Het onklaar maken in Nederland is wel iets anders dan volgooien en vastlassen en geloof me zonder nieuwe loop, nieuw grendel, schietpen enzovoorts krijg je een onklaargemaakt wapen niet aan de gang. De kosten die je daar voor moet maken zijn zo hoog dat je beter een goed wapen kan aanschaffen (uiteraard met de nodige vergunningen)
Garands worden in Nederland niet vrij verkocht.
Ik ken de wetgeving goed en kan je verzekeren dat dit de algemene richtlijn is. Inderdaad loopt er momenteel over de Garand M1 een proefproces met een onklaar gemaakt exemplaar. Het verweer daarbij is dat het geen automatisch wapen is, maar nog wel degelijk tot op zekere hoogte een grendelwapen. Het onklaar maken in Nederland is wel iets anders dan volgooien en vastlassen en geloof me zonder nieuwe loop, nieuw grendel, schietpen enzovoorts krijg je een onklaargemaakt wapen niet aan de gang. De kosten die je daar voor moet maken zijn zo hoog dat je beter een goed wapen kan aanschaffen (uiteraard met de nodige vergunningen)
Garands worden in Nederland niet vrij verkocht.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
- Tim
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
Boxie.
Ga naar deze forum en stel daar al je wapen vragen.
Die forum barst van 'experts' die jou zeer zeker met raad en daad kunnen bijstaan.
http://wapenforum.dyndns.org/guns/disclaimer.html
Is een Belgische forum (Nederlandstalig)
Adrian.
Ga naar deze forum en stel daar al je wapen vragen.
Die forum barst van 'experts' die jou zeer zeker met raad en daad kunnen bijstaan.
http://wapenforum.dyndns.org/guns/disclaimer.html
Is een Belgische forum (Nederlandstalig)
Adrian.
-
- Lid
He boxie ik zie dat je in erpe mere woont wel ik woon in denderleeuw mischien al van gehoord, maar ik ga naar aalst naar het school die twee laatste heb ik dus de mosin en de lee als je graag info wilt kan ik het best geven pieter
They had a rendez-vous with destiny, we have a rendez-vous with history.
- Stijn
- Lid
- Miesjel
- Lid
Wow, ik weet dat we afgesproken hebben niet te reageren op spellingsfouten etc. maar dit snap ik ook niet (zou toch graag het topic willen kunnen blijven volgen)pieter de vleminck schreef:He boxie ik zie dat je in erpe mere woont wel ik woon in denderleeuw mischien al van gehoord, maar ik ga naar aalst naar het school die twee laatste heb ik dus de mosin en de lee als je graag info wilt kan ik het best geven pieter
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
De oplossing, dat is het probleem.
-
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer: