Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Als je wil beginnen met verzamelen, hoezo meteen bij wapens? begin bij klein, een helm ofzo... of naoorlogs en naar WO2 gaan... Als je geinteresseerd bent in de WO2, lijkt mij een originele helm het leuks om te hebben ipv meteen een wapen...
Tja, je moet het zelf weten hoor, maar het zal zeker niet mijn keus zijn.
ik sluit me bij julie aan
als je geitnreseerd raakt door wo2 boeken
dan denk ik als je echt geintreseerd bent wel iets anders wilt hebben dan direkt een wapen
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Mensen, als je iemand anders het verzamellicht niet in de ogen gunt, is het dan wel verstandig om fora te bezoeken?
Er wordt een vraag gesteld over de waardes van wapens, en al sinds de eerste pagina wordt de vraagsteller bekritiseerd omdat hij zogezegd geen echte verzamelaar zou zijn of omdat hij beter iets anders zou kopen....
Zoiets draagt niet bij tot de goede sfeer van het forum.
Ik weet niet of het hier al besproken is, maar om legaal een M1 Garand te hebben, heb je een wapenvergunning nodig. Of je moet hem in de lengte door midden zagen, dat is natuurlijk weer dood zonde.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route" The Lorraine offensive 1944
- Omdat Ik gefascineerd ben dor wapens en hun uitstraling. Ik heb niet dezelfde fascinatie voor ne helm of een kous gedragen door ne militair (met alle respect voor degene die daar wel interesse in hebben)
- Aangezien ik eigenlijk geen interesse heb in militaria heb ik toch bepaalde stukken
- en ik hen reeds verschillende wapens, niet van WO1 of 2 dus een oorlogswapen is een mooie aanvulling voor mijn verzameling
-En neen ik ben geen snotjong dat stoer wil doen ten opzichte van zijn vrienden. Ik werk alle dagen met verschillende wapens dus vandaar de fascinatie
alé toch bedant om mijn verdediging te willen lezen en succes met het verzamelen van ...
dat wil dus zeggen dat boxie toch al wat ouder is dan 18 aangezien hij werk heeft nou misschien kun je is langsgaan bij Wapenhandel Frank in Lommel die heeft allerhande wapens ook WOII bewapening
daar kun je ook alle informatie verkrijgen die je nodig hebt
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Ik heb zelf al een beetje onderzoek verricht en mijn voorkeur gaat uit naar de mauser k98.
Ik dacht dat jullie als verzamelaars wel mensen zouden kennen die er hebben of verkopen
Stijn schreef:Jawel hoor, alleen dichtgelast.
Maar die mensen die ook willen verzamelen omdat ze computerspelletjes of een paar films gezien hebben, daar word ik echt moe van......
Vraag de jongen of een M42 een helm is of een type geweer en hij weet het niet.
Hallo Stijn, wat geeft jouw het recht om te beslissen of iemand gaat verzamelen en waar hij mee wil beginnen? Wat maakt het uit of hij bob heeft gezien misschien heeft hij interesse gekregen door met soldaatjes te spelen. Als iemand een vraag steld en je hebt niets zinnigs toe te voegen reageer dan niet. (scheelt een hoop tijd en oeverloos geouwehoer).
groeten René.