(voor-oorlogse) onklare anker?

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
dutchhelmets
Lid
Contacteer:

(voor-oorlogse) onklare anker?

Bericht door dutchhelmets »

als eerste wil ik natuurlijk eenieder een voorspoedig 2009 willen wensen en dat het goed (verzamel) jaar mag worden.

en nu komt het.......
graag wil ik van jullie weten wat jullie van deze anker vinden wat op een Nederlndse voor-oorlogse helm geplaatst is. de bijzonderheden vwb de helm hou ik nog even voor me. wat ik wel wil vertellen is dat de anker gesoldeerd is, zoals het hoort en rondom mooi aansluit. ook is rondom de anker het soldeersel mooi zichtbaar. aan de achterzijde(binnenkant helm) is de verf niet donker verkleurt en er zijn ook geen belletjes zichtbaar. anker is van het juiste model, echter er is een klein mankement. ik denk een late productie(versleten mal) of gewoon een misproductie.
de helm komt van een persoon die deze vanaf de jaren 60 in bezit had en geen vezamelaar is. hij heeft uit onwetendheid de buitenzijde geschuurd en weer geverfd. deze laag heb ik aan de voorzijde verwijderd om zo de anker goed te bekijken.
ik wil geen welles-nietes discussie maar gewoon jullie meningen en gedachtes ivm mijn onderzoek hiernaar. dit heeft alles te maken met de helm waar deze op zit, maar hier kom ik later op terug.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

groet,
i'd rather die scared to death than die bored to death
Plaats reactie