Oorlogs Amerikaans bestek of na-oorlogs of burger?

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
S1991
Lid
Contacteer:

Oorlogs Amerikaans bestek of na-oorlogs of burger?

Bericht door S1991 »

Hallo,

Ik ben vandaag naar een kringloopwinkel geweest en heb daar nog een in mint staat verkerende US messkit uit 1945 weten te kopen voor €3,-.
Toen ik er in keek zag ik dat er ook bestek in zat.
Het is niet gedateerd of gemarkeerd met US dus ik ga er al van uit dat het waarschijnlijk niet van het US leger is geweest.
Zelf dacht ik iets aan na-oorlogs van burgers of iets dergelijks. Kan een van jullie mij misschien er wat meer over vertellen?
De vork, grote lepel zijn bestempeld en het mes ook maar dan met Rostfrei Solingen.
De stempel wat op de 2e foto te zien is staat ook op de vork en lepel, maar op de lepel staat nog West en dan een balkvorm en daarstaat dan in CAMPINA.
Bij de stempeling waar de foto van gemaakt is staat GERMANY en dan een soort schildje waar 2 streepjes in staan en een pijl er door heen.

Afbeelding
Afbeelding

Ik hoor het graag van jullie als jullie meer informatie hebben !

Grt,
Silvano
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
S1991
Lid
Contacteer:

Re: Oorlogs Amerikaans bestek of na-oorlogs of burger?

Bericht door S1991 »

Niemand die er ook maar iets over weet???
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
patrickh
Lid
Gegeven: 84 keer
Ontvangen: 58 keer

Bericht door patrickh »

Silvano,

In ieder geval heb je voor €3,00 een goede koop gedaan wat het messkit betreft!Rostfrei Sollingen is uiteraard Duits gemaakt,dus niets met US van doen.Op een staat CAMPINA zeg jij?Dat is toch van de melk en melkproducten!Dus lijkt me eerder een soort van civiele kampeeruitrusting.
gr.Patrick
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

Ja vond ik ook al voor 3 euro. Normaal betaal je wel 10 euro ofzo voor een van 1945 maar goed dat er zijde.
Klopt er stond op de lepel CAMPINA, dat vond ik zelf ook al vreemd. Maar ik ga er maar vanuit dat het gewoon na-oorlogs is en door de burgers gebruikt is.
De oud-ijzer handelaar zal hier wel blij mee zijn :yes:
Plaats reactie