Ik heb voor m'n ROA uniform een PPSH magazijn tasje gekocht en door een gelukkige samenloop van omstandigheden werden het er gelijk twee. Wel twee verschillenden dat vind ik echter geen bezwaar, juist wel interessant voor wat research en mogelijk dat ik er 1 op een ander uniform zet. Maar das allemaal minder belangrijk.
Waar ik een beetje mee zit is de stempeling, los van het feit dat cyrilisch (lastig woord voor een dislect) en dat de stempels wat vaag zijn, zijn ze ook beide anders. Ik heb wel wat referentie materiaal gezien en daar voldoet 1 van de 2 stempels aan. Maar wat kan ik nu uit de andere stempel halen? En komt dat overeen met het aanzien van de tasjes?

En tasje 2.

En nu de stempels, duidelijk zijn er de rechthoekige vakjes met wat nummers boven en onder. Van het nummer rechtsonder heb ik begrepen dat dit het jaartal moet zijn. Nu is op het ene tasje dit nummer duidelijk te lezen, maar op de andere niet , dit is waarschijnlijk 1943 de 3 is namelijk nog enigzins te zien (op de foto lijkt het een 6 of een 8 maar het is echt een drie)
Hierop is wel het linker nummer te lezen, waar staat dat tweede nummer voor? Want het zou niet het jaartal moeten zijn.... althans dat hoop ik bevestigd te krijgen.
tasje 1:

tasje2:

Is er iemand die mij hier meer over kan vertellen?
Als het interessant is (bedenk ik me nu) om dit in het Sovjetmilitaria topic te plakken dan is dat geen bezwaar natuurlijk.
alvast bedankt.
Edit: foto's aangepast qua formaat