waarde m1 garand (naoorlogs)

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
JimK
Lid
Contacteer:

Re: waarde m1 garand (naoorlogs)

Bericht door JimK »

racefiets schreef:
mgschutze schreef: Replicawapens mag men alleen hebben met een categorie 1 of soms 3 ontheffing
Jou stukje gaat op replica's waar je daadwerkelijk kan schieten zoals bv een zwartkruit geweer of revolver. De replica Garand is niet geschikt om mee te schieten en is enkel een nabootsing van een wapen.
Ik zie op deze foto's niet of ik er wel of niet mee kan schieten, en ik heb het ook niet zien staan.
Er zijn genoeg replica's van wo2 wapens waar mee geschoten kan worden. Nu weet ik niet zeker of dat van de Garand ook het geval is.
Peter F schreef:1. Een onklaargemaakte Garand is bijvoorbeeld in de provincie Gelderland geen probleem.
Wat een onzin
racefiets
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Bericht door racefiets »

Echte replica Garands zijn er volgens mij niet. Wel heeft Italie een eigen Garand achtige geproduceerd maar wel in licentie en niet met de bedoeling van een replica. Het wapen heeft dienst gedaan bij de Italiaanse strijdkrachten na de oorlog.
Het is nog niet zo dat net zoals bij de M1 karabijn er nieuwe productie is. (of wat momenteel gebeurd in duitsland met de MP40, MP44, FG42 MP3008, aanmaak speciaal voorde sportschuttersmarkt)
johan willaert
Lid
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

racefiets schreef:Het is nog niet zo dat net zoals bij de M1 karabijn er nieuwe productie is.
Jawel, hoor.... Springfield-Armory maakt er....

http://findarticles.com/p/articles/mi_m ... i_90529095
29th Let's Go!!!!!
racefiets
Lid

Bericht door racefiets »

Kijk dat is nieuwe info voor me. Heb je ze al in europa gezien?
johan willaert
Lid
Contacteer:

racefiets schreef:Kijk dat is nieuwe info voor me. Heb je ze al in europa gezien?
Neen, ken ze alleen van het web en wat foto's
29th Let's Go!!!!!
Stefke
Lid

Bericht door Stefke »

racefiets schreef:Kijk dat is nieuwe info voor me. Heb je ze al in europa gezien?
Ik wel niet in europa, ze zien er prima uit beter afgewerkt als de oude, maar de prijs is er ook na. Ik meen dat ze in duitsland wel te koop worden aangeboden zal DWJ eens door spitten. Maar als ik moet kiezen heb ik liever een mijn oude uit 1942.
If you wish for peace, understand war.
Dirty harrY
Lid

Bericht door Dirty harrY »

Nieuwe produktie Garands stonden vorig jaar nog wel op de Springfield Armory site (nu niet meer)
Er worden nog wel steeds 'nieuwe' M1 geassembleerd en verkocht in Nederland.
Het spul komt via Duitsland, wordt in NL in elkaar gezet en wordt in Duitsland (en NL) wederom verkocht. In Duitsland mag men ze blijkbaar niet assembleren.

Een Garand mag je zonder vergunning in NL gewoonweg niet hebben.
De prijzen voor een demilled wapen (in het algemeen) zijn ongeveer net zoveel als werkende exemplaren voor de schietsport.
Laatst gewijzigd door Dirty harrY op 02 apr 2009, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Dirty harrY
Lid

Bericht door Dirty harrY »

Westwall schreef: Dit is een soort van replica garand gemaakt voor reanactment. Wel met trekkermechanisme en kan droogvuren.
Waarde ongeveer 250,-
Reanactment gebruikt echte Garands met een prop in de loop.(worden vaak ook gehuurd)
Waarde van een demilled Garand v.a. 500~600 (vind je ze al bijna niet meer voor)
Rubenmulder
Lid

Bericht door Rubenmulder »

over al die wetten in nederland terk ik me niks van aan. wand uit belgie heb ik een thomson en een m1 garand gekocht
zonder problemen en zonder controlle. echt 1 op de miloen is de kans de je word gepakt.
ik zal aan raden koop het lkkr in belgie
Ivo Wilms
Lid

Bericht door Ivo Wilms »

Goed bezig! Politie heeft toch geen speciale afdeling die elke dag het internet afspeurt. :)
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
johan willaert
Lid
Contacteer:

_/-\o-
29th Let's Go!!!!!
jurgen
Lid

Bericht door jurgen »

Ivo Wilms schreef:Goed bezig! Politie heeft toch geen speciale afdeling die elke dag het internet afspeurt. :)
Even tussendoor: Is er echt een afdeling die het internet daarvoor afspeurt?
jemig...
racefiets
Lid

Bericht door racefiets »

Die afdeling is er echt inderdaad.
ammo
Lid
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Bericht door ammo »

racefiets schreef:Die afdeling is er echt inderdaad.

En maar goed ook :!:
Nemo Me Impune Lacessit
JimK
Lid
Contacteer:

Bericht door JimK »

Jij bent echt goed bezig!!!!

Met het hebben van illegale wapens ben je al dom bezig, en het op internet rondbazuinen is nog dommer.
En ja, dergelijke brigades zijn er en via speciale zoekmachines speuren ze internetpagina's af naar dit soort berichten.
Via jouw IP komen ze vanzelf bij je aan de deur!

Wat ik wel jammer vind is dat dergelijke personen dan opgepakt worden met illegale wapens, en andere verzamelaars hier die hun best doen om vergunningen te krijgen of bij een schietsport vereniging zitten worden hier de dupe van, meerdere van deze incidenten hebben nogal eens een strengere wapenwet (of wijziging) tot gevolg.

Tip: Verhuis naar België als je deze wapens nodig denkt te hebben!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Plaats reactie