Namen gesneuvelde Fransen militairen

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
n2
Lid

Namen gesneuvelde Fransen militairen

Bericht door n2 »

Zou iemand mij kunnen vertellen of er ergens op internet een lijst te vinden is waar ik namen kan vinden van (gesneuvelde) Fransen militairen tijdens de wo2 in Nederland of eventueel in Duitsland tijdens operatie veritable

Gr
N2
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Re: Namen gesneuvelde Fransen militairen

Bericht door Nico Roelofs »

Weet je zeker dat het gaat om Fransen? Kan misschien ook nog gaan om een Belg uit het Franstalige deel van België. Of misschien zelfs een Canadees daar ze daar ook een Franstalig deel hadden.
ammo
Lid
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 44 keer

Bericht door ammo »

Nico Roelofs schreef:Weet je zeker dat het gaat om Fransen? Kan misschien ook nog gaan om een Belg uit het Franstalige deel van België. Of misschien zelfs een Canadees daar ze daar ook een Franstalig deel hadden.
Er zijn zeker fransen gesneuveld in nederland (operatie Amherst)
En bij operatie Veritable zullen het waarschijnlijk franse canadezen zijn geweest
Le Regiment de la chaudiere, Regiment de Maisonneuve
Nemo Me Impune Lacessit
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

ammo schreef:
Nico Roelofs schreef:Weet je zeker dat het gaat om Fransen? Kan misschien ook nog gaan om een Belg uit het Franstalige deel van België. Of misschien zelfs een Canadees daar ze daar ook een Franstalig deel hadden.
Er zijn zeker fransen gesneuveld in nederland (operatie Amherst)
Wil niet aangeven dat het er geen Fransen gesneuveld zijn hier in NL. Maar alleen dat een Franse naam per definitie nog niet percé iemand uit Frankrijk hoeft te zijn. Dat hij best een andere nationaliteit kan hebben. Dat hij met zijn zoektocht verder dan alleen in Frankrijk zoekt. :wink:
n2
Lid

Bericht door n2 »

Hoi,
Ik weet zeker dat het om een Fransman gaat.
De reden dat ik dit zoek is omdat ik een Frans naamplaatje heb gevonden met de metaaldetector en ik probeer te achterhalen wat er met de eigenaar is gebeurd.
Plaats reactie