Wat voor holster is dit?
-
- Lid
Wat voor holster is dit?
Hallo,
Ik heb laatst een holster gekocht op marktplaats maar van wie ik het kocht wist niet wat voor een holster het was.
Eerst dacht ik dat het duits was (vanwege de vorm) maar toen ik de stempels bekeek ( nogal onduidelijk) stond er iets van:
1ste regel: eerste 4 letters zijn onduidelijk daarna -ka Art. Skorzanych
2de regel: onduidelijk
3de regel: VI- , onduidelijk
2de stempel,
1ste regel: depmund 7AB
2de regel: rpW
3de regel m.113 q
3de stempel is onduidelijk.
Alvast bedankt,
...
Ik heb laatst een holster gekocht op marktplaats maar van wie ik het kocht wist niet wat voor een holster het was.
Eerst dacht ik dat het duits was (vanwege de vorm) maar toen ik de stempels bekeek ( nogal onduidelijk) stond er iets van:
1ste regel: eerste 4 letters zijn onduidelijk daarna -ka Art. Skorzanych
2de regel: onduidelijk
3de regel: VI- , onduidelijk
2de stempel,
1ste regel: depmund 7AB
2de regel: rpW
3de regel m.113 q
3de stempel is onduidelijk.
Alvast bedankt,
...
-
- Lid
Re: Wat voor holster is dit?
Misschien een holster voor een seinpistool aangezien er een extra vakje zit? 

-
- Lid
-
- Lid
Misschien een Belgische FN 1903 Pistoolholster
http://img20.imageshack.us/i/s5003559.jpg/
http://img20.imageshack.us/i/s5003559.jpg/
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 52 keer
- Ontvangen: 94 keer
Tokarev T33 pistoolholster
Zo te zien is het een pistoolholster voor een Tokarev T33. Opmakend uit jouw omschrijving van de stempels gaat het hoogst waarschijnlijk om een naoorlogse variant uit een voormalig Warschau Pactland. Als het holster van Sovjet makelij zou zijn geweest dan hadden er wel Cyrillische stempels in gestaan. Is het mogelijk om duidelijke foto's van de stempels te maken?
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
-
- Lid
Re: Tokarev T33 pistoolholster
sorry wat sycyrillische stempels (ben niet echt bekent met soviet dingen)asjemenou schreef:Zo te zien is het een pistoolholster voor een Tokarev T33. Opmakend uit jouw omschrijving van de stempels gaat het hoogst waarschijnlijk om een naoorlogse variant uit een voormalig Warschau Pactland. Als het holster van Sovjet makelij zou zijn geweest dan hadden er wel Cyrillische stempels in gestaan. Is het mogelijk om duidelijke foto's van de stempels te maken?
3 stempels, ik heb foto's maar mijn camera is maar 3,2 megapixel dus erg onduidelijk. ik denk niet dat ej er wat aan hebt
ik heb ook de plaatsen gemarkeerd
- asjemenou
Cyrillische stempels
Net als veel andere landen voorzien de Russen (Sovjets) hun militaire uitrustingsstukken van stempels. Nu is het zo dat de Russen een ander alfabet hanteren dan wij. Zij gebruiken het Cyrillische alfabet en niet het Latijnse alfabet zoals wij. Logisch dat Russische legerstempels dan ook bestaan uit Cyrillische lettertekens, zie; http://nl.wikipedia.org/wiki/Cyrillisch_alfabet . Als je door mijn Sovjet verzameltopic scrolt dan kom je wel enkele voorbeelden van Russische (Cyrillische) legerstempels tegen, http://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=35&t=11994 .... schreef:sorry wat sycyrillische stempels (ben niet echt bekent met soviet dingen)
3 stempels, ik heb foto's maar mijn camera is maar 3,2 megapixel dus erg onduidelijk. ik denk niet dat ej er wat aan hebt
ik heb ook de plaatsen gemarkeerd
Nog even over de stempels in je pistoolholster. Kan je de binnenkant van het pistoolholster niet scannen met een flatbedscanner?
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
-
- Lid
ok nee ik weet wat je bedoel
dat is de naam voor het russische alfabet.
ik weet hoe het alfabet van de russen eruit ziet en ik weet de meeste letters wel. maar ik denk dat dit niet cyrillisch is.
het zijn egwoon normale latijnse letters
ik heb hem gescant (is veel mooier)
dat is de naam voor het russische alfabet.
ik weet hoe het alfabet van de russen eruit ziet en ik weet de meeste letters wel. maar ik denk dat dit niet cyrillisch is.
het zijn egwoon normale latijnse letters
ik heb hem gescant (is veel mooier)
- racefiets
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 37 keer
Holster is zeker van een TT-33. Heb er zelf ook 2. De lusjes aan de buitenzijde zijn voor een pompstokje.
-
- Lid
- JimK
- Lid
- Contacteer:
Klopt. en ook zeker van na de oorlog.racefiets schreef:Holster is zeker van een TT-33. Heb er zelf ook 2. De lusjes aan de buitenzijde zijn voor een pompstokje.
Normale waarde is toch 10 euro voor deze holsters.
Gr. Jim
- asjemenou
Pistoolholster
Helemaal duidelijk is het nog niet te zien maar ik vermoed dat het om een Poolse (naoorlogse) variant gaat.(Zo zie je maar, een goede foto is zeker het halve werk!) De Polen fabriceerden na de oorlog een eigen variant van de Tokarev, de wz48. Als je ergens in een stempel het getal 11 tegenkomt dan is het holster zeker van Poolse makelij.
- racefiets
- Lid
- Gegeven: 4 keer
- Ontvangen: 37 keer
De 11 moet in een cirkel staan wil het een fabrieksstempel zijn van Polen. Als je nog een weekje geduld hebt plaats ik wel een foto van een poolse TT-33. Er is er momenteel eentje onderweg. 

-
- Lid
dat zeg ik, die HT 11/7 staat in een cirkel.
dan maar wachten hoe uw tokarev holster eruit ziet
dan maar wachten hoe uw tokarev holster eruit ziet