Pools Brits armembleem

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
michiel01
Lid

Pools Brits armembleem

Bericht door michiel01 »

Beste medeverzamelaars,

Van dit embleem wil ik erg graag weten wat het precies is, wat het ongeveer is weet ik. Namelijk een onderarmembleem voor Poolse militairen opgeleid in GB. de kleuren doen mij erg Schots aan, mogelijk dat, dat wat zegt over de oorsprong van het embleem.

Graag jullie hulp!

Afbeelding
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Re: Pools Brits armembleem

Bericht door Nico Roelofs »

Heb je al contact gehad met het Poolse Museum in Breda?

Ken het embleem verder niet maar persoonlijk doet mij het embleem niet bepaald Britse aanmaak aan. Tenminste niet als het moet gaan om wo2 embleem. Heb je misschien een betere foto en ook 1 van de achterkant?
michiel01
Lid

Bericht door michiel01 »

Hey Nico,

Ik werk zelf voor dat museum in Breda :wink:

De achterkant heeft opgeplakt gezeten en de andere variant die we hebben zit opgenaaid op een jasje, dus van de achterkant is niet echt wat te zien. Het is met zekerheid een wo-2 embleem.

Maar dus niet Brits van oorsprong....Dan mag iemand die Pools kan in Polen opzoek.
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

michiel01 schreef:Hey Nico,

Ik werk zelf voor dat museum in Breda :wink:

De achterkant heeft opgeplakt gezeten en de andere variant die we hebben zit opgenaaid op een jasje, dus van de achterkant is niet echt wat te zien. Het is met zekerheid een wo-2 embleem.

Maar dus niet Brits van oorsprong....Dan mag iemand die Pools kan in Polen opzoek.
Haha oke! Heb je even gelijk ook een pb gestuurd.

Wat ik van de foto op kan maken doet hij me niet aan als Britse aanmaak. Maar foto is net te wazig om het goed te kunnen zien. Misschien is hij wel Brits, maar als ik hem vergelijk met andere Britse emblemen vind ik de afwerking van het embleem te mooi voor een Brits embleem.
ammo
Lid
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Bericht door ammo »

Michiel , plaaats ff een foto van de backing
Nemo Me Impune Lacessit
michiel01
Lid

Bericht door michiel01 »

das het probleem, de backing lijkt sterk op die van een US patch, maar de patch heeft opgeplakt gezeten en de andere zit op een jasje... Dus dan krijg je een foto van karton en lijmresten.... de backing zelf is er niet op te zien!
ammo
Lid
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Bericht door ammo »

michiel01 schreef:das het probleem, de backing lijkt sterk op die van een US patch, maar de patch heeft opgeplakt gezeten en de andere zit op een jasje... Dus dan krijg je een foto van karton en lijmresten.... de backing zelf is er niet op te zien!

Dan is het embleem amerikaanse aanmaak.
Nemo Me Impune Lacessit
michiel01
Lid

Bericht door michiel01 »

Tof, dankje!

Maar dan komt nu de lastigste vraag.... wat is de exacte betekenis van het embleempje?
Plaats reactie