Advies betreft Air Medal

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Sgt. Gallée
Lid

Advies betreft Air Medal

Bericht door Sgt. Gallée »

Beste allemaal,

Ik heb een Air Medal op het oog. Hij word aangeboden in een grouping (met enkele andere items dus) van de UAAF.

De medaille heeft (zoals op de foto te zien is) een full broach. Ik weet dat deze tot 1943 werden uitgegeven. Zou het nu gaan om een vroeg-oorlogse
Air medal of een (voor-oorlogse). Aan de grouping te zien (victory medal, patches met de bekende "witte achterkant") gaat het om een oorlogse.

Wat denken jullie?

Afbeelding

Afbeelding
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
Peter F
Lid
Lid

Re: Advies betreft Air Medal

Bericht door Peter F »

Is de grouping genaamd?
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

Zag hem al op ebay staan.
Volgens mij niet genaamd? Maar als het wel zo is is het natuurlijk fijn meegenomen.
In mijn ogen ziet het er oke uit.

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Eric
Lid

Bericht door Eric »

Wrapbrooch is voor/vroeg oorlogs productie.
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Sgt. Gallée
Lid

Bericht door Sgt. Gallée »

Jongens bedankt voor de adviezen _/-\o_ .

In eerste instantie verstuurde de verkoper wel buiten de VS, nu opeens niet :zapped: .

Kan een slotje op.

In ieder geval bedankt!
Gezocht: Patches 104th Infantry Division 'Timberwolf' en US Uniformen (Ike jackets, M-1943 en Sercive Officer Dress)
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

Sgt. Gallée schreef:Jongens bedankt voor de adviezen _/-\o_ .

In eerste instantie verstuurde de verkoper wel buiten de VS, nu opeens niet :zapped: .

Kan een slotje op.

In ieder geval bedankt!
Heb ik ook vaker.
Gewoon blijven vragen of hij het toch doet en zeggen dat je goede 'oversea' transactions hebt en ook goede feedback ervoor gekregen hebt.
Meestal doen ze het dan wel.

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
sobel
Lid

Bericht door sobel »

Leuke grouping jammer genoeg geen ETO maar dat maakt niet extreem veel uit
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Plaats reactie