Fixed bale front seam Origineel?

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
M.v.Genderen
Lid

Fixed bale front seam Origineel?

Bericht door M.v.Genderen »

Hallo,

Ik zou graag wat meer willen weten over mijn laatste aankoop, een M1 fixed bale front seam met rayon westinhouse liner. ik heb een aantal vragen: is dit een originele helm? alles wijst erop, alleen kan ik het ingeslagen nummer nog niet vinden , de binnenkant is redelijk roestig iemand nog tips om de roest te verwijderen en het nummer evt. zichtbaar te maken? en ik vind dat de structuur niet meer zo grof is als hij volgens mij moet zijn, misschien komt dit wel omdat hij 65 jaar oud is? het lijkt mij nog wel de originele lak.
jammer genoeg zitten de originele bandjes er niet meer bij , er zat nog wel een nieuw bandje bij (zie foto) is dit bruikbaar?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De liner is volgens mij een vroege westinghouse met rayon liner, alleen is hij in het verleden helaas slordig gerepareerd, wat kan ik het beste met deze liner doen? restaureren? ik wil in iedergeval de klinknagels vernieuwen en het kinbandje, weet iemand waar deze klinknagels te koop zijn ? en hoe ze te bevestigen?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nog een laatste vraag, wat mag zo'n helm compleet ongeveer kosten?

alvast bedankt! Marcel
johan willaert
Lid
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Fixed bale front seam Origineel?

Bericht door johan willaert »

Helm is ongetwijfeld origineel, maar zwaar gebruikt...

Liner is idd een vroege Westinghouse met zeldzame headband uit de latere liners.

Voor restauratie van deze helm kan je terecht bij
http://www.jmurrayinc1944.com/
29th Let's Go!!!!!
johan willaert
Lid
Contacteer:

Straps zijn niet respresentatief voor deze helm (vooral het korte met de laat (na-) oorlogse T1 Release haak...)

De liner is zeker meer waard in deze toestand dan na een eventuele restauratie
29th Let's Go!!!!!
M.v.Genderen
Lid

Welke traps heb ik nodig voor deze helm? en waar zijn deze te koop? is het bij de liner wel goed om alleen de chinstrap en de foute klinknagels te vervangen?

groet Marcel
johan willaert
Lid
Contacteer:

De liner strap dient van het vaste type te zijn...

De site die ik je gaf verkoopt die
29th Let's Go!!!!!
M.v.Genderen
Lid

Nog meer tips? hoe bijv roest te verwijderen. en is het verstandig om deze helm nieuwe lak met kurk te geven voor reenactment? of is het beter om hem origineel te houden?
en ik zou graag willen weten wat de waarde is van deze komplete helm , of ik niet te veel betaald heb.
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

Persoonlijk zou ik de helm in de originele staat houden en niks aan veranderen.
Misschien beetje roest proberen te verwijderen maar niet te veel. Maar dat is voor iedereen zichzelf wat die doen.

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
JimK
Lid
Contacteer:

Bericht door JimK »

Voor re-enactment is genoeg te krijgen, dan ga je toch geen origineel vernielen en gebruiken :?
Peter
Lid
Contacteer:

Bericht door Peter »

Het is een nette helm, vooral de liner is interessant. De lederen chinstrap is echter niet origineel aan de helm, maar dat neemt niet weg dat het een mooie vroege liner is! Mits de prijs goed was, is het geen slechte aankoop vanwege de liner! Niets aan doen, verder!
Daar is 'ie weer!
M.v.Genderen
Lid

Ik heb er 80 euro voor betaald, lijkt mij netjes. heeft iemand nog een correcte chinstrap? eventueel met klinknagels?
SiNiStEr
Lid

Bericht door SiNiStEr »

80 EUR. voor een fixed bail met vroege liner is een hele nette prijs. Zou zeker niks aan deze helm veranderen. Gewoon laten zoals die is dan heb je een mooi helmpje voor een mooie prijs. :)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Plaats reactie