Paar On- en geïdentificeerde objecten

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
S1991
Lid
Contacteer:

Paar On- en geïdentificeerde objecten

Bericht door S1991 »

Hallo allemaal,

Ik heb een paar vraagjes met sommige voorwerpen wat het is en wat de waarde er ongeveer van kan zijn.
Hierbij de eerste objecten:

Ik zelf denk iets van Duitse medailles of iets dergelijks vooral die soort duif. Die lijkt mij erg sterk op de abzeichen van de Segelfliegerabzeichen of van de NSFK. Maar dat zal het wel niet zijn waarschijnlijk. Mocht iemand het wel weten wat het is, en ook dat zwaardje ernaast zou me dat uiterst helpen ! En natuurlijk de waarde ook, hehe.
Afbeelding

Van het volgende weet ik wel al wat het is, maar wat is de waarde ervan mocht ik het ooit verkopen? Heb het namelijk gister op de rommelmarkt te Susteren gevonden. Britse verrekijkertas met verrekijker, gedateerd 1941.
AfbeeldingAfbeelding

Russische pet uit 1991? Nummer 54 zal zeker betekenen maat 54? Als iemand mij hier meer informatie en eventueel een waarde kan geven ben ik enorm geholpen !
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Een aardig zware Amerikaanse pan/skillet? Gemaakt in Amerika geen datering te zien. Vietnam periode? Ook hier zou ik graag meer informatie en een eventuele waarde van willen weten. Dat nummertje 6, misschien van een reeks pannen?
AfbeeldingAfbeelding

Alvast bedankt voor de hulp !

Mvg,
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
sobel
Lid

Re: Paar On- en geïdentificeerde objecten

Bericht door sobel »

Vermoedelijk is dat nummer 6 op de pan de maat van de mal die er voor gebruikt is.
zwaardje lijkt me trouwens iets van een briefopener.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Haplo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

omgitsme schreef:
Van het volgende weet ik wel al wat het is, maar wat is de waarde ervan mocht ik het ooit verkopen? Heb het namelijk gister op de rommelmarkt te Susteren gevonden. Britse verrekijkertas met verrekijker, gedateerd 1941.
AfbeeldingAfbeelding

Mvg,
Nog iets van markeringen op de kijker?
En heb je wat andere foto,s van de tas?
Mvg/Best regards, Sipke
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

Haplo schreef:
omgitsme schreef:
AfbeeldingAfbeelding

Mvg,
Nog iets van markeringen op de kijker?
En heb je wat andere foto,s van de tas?
Ja er staat wat op de kijker in het midden. Kan er helaas geen goede foto van maken.
Wat voor andere foto's van de tas wil je?

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Haplo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Van de tas volledig.
Maar zag net de foto in je collectie topic.
Leek op deze foto wat vreemd, maar dit is inderdaad een standaard verrekijker tas.
Mooie vroege datering.
Koper haken ook nog aanwezig?

Qua waarde.... Tja kijker is wel wat beschadigd en er mist hier en daar wat.
Daarin tegen is dit dan wel een heel stuk vroeger als de normale kershaw kijker.
Kijker lijkt wel wo1.
Ik denk dat je zo rond de 70 euro zit.
Meer zou ik er zo niet voor geven persoonlijk.
Hangt een beetje van de kijker af.
Mvg/Best regards, Sipke
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

Haplo schreef:Van de tas volledig.
Maar zag net de foto in je collectie topic.
Leek op deze foto wat vreemd, maar dit is inderdaad een standaard verrekijker tas.
Mooie vroege datering.
Koper haken ook nog aanwezig?

Qua waarde.... Tja kijker is wel wat beschadigd en er mist hier en daar wat.
Daarin tegen is dit dan wel een heel stuk vroeger als de normale kershaw kijker.
Kijker lijkt wel wo1.
Ik denk dat je zo rond de 70 euro zit.
Meer zou ik er zo niet voor geven persoonlijk.
Hangt een beetje van de kijker af.
Bedankt voor de informatie !
Ja de koperen haken zijn nog aanwezig. Is inderdaad beschadigd waar je normaal door kijkt, namelijk het rubber is wat weg.
Nogmaals bedankt voor de waarde bepaling. Deze blijft mooi in de verzameling. :)

Grt,
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

Iemand enig idee over de rest?
sobel
Lid

Bericht door sobel »

dat staat boven de post van haplo
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

sobel schreef:dat staat boven de post van haplo
Had het al gelezen. Maar dit is maar een deel van het antwoord.
Ben nu op zoek naar de rest ervan. Zoals van welk jaar die Russische pet komt. Ik denk zelf 1991, en wat daar de waarde van is. Die pan met nummer 6 zou inderdaad de maat kunnen zijn of van een reeks of iets dergelijks. De briefopener is een mogelijkheid dat het dit is.

Grt
Robin V
Lid

Bericht door Robin V »

Stuur een PM naar asjemenou of Auke met je vraag over die Russische pet, zij kunnen je vast en zeker wel helpen.
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008

Bericht door Auke »

De pet komt inderdaad uit de Sovjet-Unie. De maat is inderdaad 54 (= het aantal centimeters hoofdomtrek) en de pet is in 1991 geproduceerd in de "Hoofddekselfabriek" van een stad waarvan ik de naam niet kan lezen. Dit is een van de verscheidene modellen veldpetten voor manschappen en onderofficieren uit de jaren '80. Deze dingen zijn niet veel waard, een tientje misschien.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

Auke schreef:De pet komt inderdaad uit de Sovjet-Unie. De maat is inderdaad 54 (= het aantal centimeters hoofdomtrek) en de pet is in 1991 geproduceerd in de "Hoofddekselfabriek" van een stad waarvan ik de naam niet kan lezen. Dit is een van de verscheidene modellen veldpetten voor manschappen en onderofficieren uit de jaren '80. Deze dingen zijn niet veel waard, een tientje misschien.
Bedankt Auke !
Zal hem eens op marktplaats zetten, misschien dat daar iemand er wat mee kan.
Plaats reactie