US verzameldoel.

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
cedric
Lid

US verzameldoel.

Bericht door cedric »

Hallo allemaal,

Ik zag pas dit plaatje op internet staan en ik heb besloten om precies zo een uitrusting in mijn verzameling te plaatsen. Ik heb alleen een vraag: Ik weet dat het US is, maar weet iemand aan de hand van deze foto van wat voor soort us soldaat het was? Was het infanterie of medisch? Ik zou dat graag willen weten. En wat zou dit ongeveer kosten? Ik weet dat het veel vragen zijn maar ook dat er genoeg mensen zijn om ze te beantwoorden. Hier de foto:
US.jpg
Ik hoop dat mijn vragen snel zullen beantwoord woren!

Groeten een mede-verzamelaar/geintressede in de wo2.
S1991
Lid
Contacteer:

Re: US verzameldoel.

Bericht door S1991 »

Lijkt mij een normale standaard US Infanterist.
M-41 Field Jacket (tussen de €150 en €250,- heb je zeker al een goede en mooie jas)
M-1936 Suspenders (€40,-)
M-1936 Pistol Belt (€35,-)
M-1924 of M-1942 First Aid Pouch durf het niet zeker te zeggen.(€25,-)
US Enlisted Men Wool Shirt (€60,-)

EDIT: Zie nu nadat ik de foto groter gemaakt heb ook nog een M-1943 Shovel Carrier achter op de Pistol Belt zitten. De bag rechts lijkt mij een Insert Bag voor medics dus zou goed mogelijk een US Medic zijn.

PS. Buste is van GI Collector.

Grt
Laatst gewijzigd door S1991 op 11 dec 2009, 15:54, 2 keer totaal gewijzigd.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gi collector
Lid

Bericht door Gi collector »

Dat is mijn buste! Waar heb je die foto vandaan? Het is trouwens een medic, die nu bijna af is maar rechts op de foto zie je de medical pouch hangen aan een litter strap. Wool shirt is nu vervangen door een Officers shirt aangezien het een medical officer is omdat hij maar 1 pouch heeft!

PS: Als je wil kan ik een foto plaatsen hoe de medic er nu uitziet?
cedric
Lid

Bericht door cedric »

Gi collector schreef:Dat is mijn buste! Waar heb je die foto vandaan? Het is trouwens een medic, die nu bijna af is maar rechts op de foto zie je de medical pouch hangen aan een litter strap. Wool shirt is nu vervangen door een Officers shirt aangezien het een medical officer is omdat hij maar 1 pouch heeft!

PS: Als je wil kan ik een foto plaatsen hoe de medic er nu uitziet?
OH! Ja, ik zag hem volgens mij staan op bodem-vondsten.nl. Zou dat kunnen kloppen? Sorry dat ik geen toestemming heb gevraagd om deze foto te plaatsen, want ik heb hem al eventjes in mijn computer staan. Maar ik zou toch wel graag meer foto's willen zien _/-\o_ Op een of andere manier ben ik er helemaal gek op! nogmaals, ik hoop dat dit niet verkeerd overkwam!
cedric
Lid

Bericht door cedric »

omgitsme schreef:Lijkt mij een normale standaard US Infanterist.
M-41 Field Jacket (tussen de €150 en €250,- heb je zeker al een goede en mooie jas)

EDIT: Zie nu nadat ik de foto groter gemaakt heb ook nog een M-1943 Shovel Carrier achter op de Pistol Belt zitten. De bag rechts lijkt mij een Insert Bag voor medics dus zou goed mogelijk een US Medic zijn.

Grt
Oke bedankt voor de info! Hier kan ik wat mee!
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

cedric schreef:
omgitsme schreef:Lijkt mij een normale standaard US Infanterist.

Grt
Oke bedankt voor de info! Hier kan ik wat mee!
Graag gedaan.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gi collector
Lid

Cedric zulke dingen kunnen gebeuren :wink: ! Bedankt voor je complimenten naar de buste toe. Ik zal zo snel mogelijk nieuwe foto's plaatsen!
cedric
Lid

Bericht door cedric »

De suspenders worden morgen opgestuurd dus die heb ik alvast, ik heb er 20 euro voor betaald, dus het valt nog mee. Het boek GI collectors guide bestel ik morgen. Dus dit gaat wel goed komen! :yes:
alback
Lid

Bericht door alback »

Kan jij dan nog op bodem-vondsten.nl.
cedric
Lid

Bericht door cedric »

alback schreef:Kan jij dan nog op bodem-vondsten.nl.
Nee. Sinds ongeveer 3-4 weken niet meer. Ik las dat de moderator ermee gestopt was. Das wel jammer. Maar gelukkig is dit forum er nog!
S1991
Lid
Contacteer:

Bericht door S1991 »

cedric schreef:
Nee. Sinds ongeveer 3-4 weken niet meer. Ik las dat de moderator ermee gestopt was. Das wel jammer. Maar gelukkig is dit forum er nog!
Heb je je Suspenders al binnen?
Zo ja, plaats eens foto's !
cedric
Lid

Bericht door cedric »

omgitsme schreef:
cedric schreef:
Heb je je Suspenders al binnen?
Zo ja, plaats eens foto's !
Nee, nog niet, ze werden vandag verstuurd zei de verkoper, dus die komen maandag binnen als het goed is.
Gi collector
Lid

Hier een foto van hoe de medic er nu uitziet:
Afbeelding
cedric
Lid

Bericht door cedric »

[quote="Gi collector"]Hier een foto van hoe de medic er nu uitziet:

Ziet er zeer goed uit! Mijn complimenten heb je :) Kon je eigelijk makkelijk aan alle spullen komen?
Gi collector
Lid

Bedankt Cedric! De meeste spullen koop ik bij een kennis die ook ww2 verzameld. Maar ik haal ook regelmatig spullen van ebay af :wink: .
Plaats reactie