Britse webbing!

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
cedric
Lid

Re: Britse webbing!

Bericht door cedric »

Hier een 2 foto's hoe het er nu bij staat, maar ik loop toch tegen een probleempje aan. Het zit zo: Ik heb de smallpack op de rug van de buste zitten, maar waar moeten de bren-tasjes aan vast? Ik heb nu gewoon 2 schouderstukken van een largepack eroverheen gehangen en daar aan vastgemaakt, maar dit klopt niet, en ik zou het toch wel correct op mijn pop hebben zitten. Of is het niet mogelijk om bren-tasjes aan een smallpack vast te maken? Ik hoor het van jullie! (we zijn al een eind, dus dit moet ook wel lukken :mrgreen: ) Bedankt alvast.
Afb002.jpg
Afb003.jpg
Groeten,

Cedric
ammo
Lid
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Bericht door ammo »

Past ook zo niet je hebt utility pouches aan de koppel zitten , er horen basic pouches aan de koppel te zitten.

Hierbij eeen voorbeeld.

Afbeelding
Nemo Me Impune Lacessit
Haplo
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

Mooie set Han.

Hierbij ook even een getekende variant.
Maakt het denk ik nog net even iets duidelijker.

Afbeelding
Mvg/Best regards, Sipke
cedric
Lid

Bericht door cedric »

Oke, bedankt!
cedric
Lid

Bericht door cedric »

Bedankt voor die tekeningen, ziet er duidelijk uit.
Akko
Lid

Bericht door Akko »

Zeer goede tekeningen :D
Ben namelijk nog niet zo lang in to Engels
Dit helpt me nl al vooruit
Delete mijn account, ik ben het forum zijn kinderachtigheid beu zoals velen al hebben ondervonden.
Jim
Lid
Ontvangen: 26 keer

Bericht door Jim »

cedric schreef:ik loop toch tegen een probleempje aan. Het zit zo: Ik heb de smallpack op de rug van de buste zitten, maar waar moeten de bren-tasjes aan vast?
De brentassen behoren niet aan de andere uitrusting vast te zitten.

Twee brentassen zitten aan elkaar vast met een aparte riem. Er is een zogenaamde mannelijke en vrouwlijke tas. De corecte naam is Utility pouches. Er werden niet alleen extra bren magazijnen mee vervoerd.
Afbeelding

Er zijn verschillende draagwijzen. De schouder rien over een schouder en een tas voor en een ander op de rug en de smalle riem om het middel.
De schouder riem achterom de nek zodat links en rechts boven de standaard ammo pouches een tas hing en met de smalle riem om de middel.
Dit zijn de basic pouches die ze met gespen aan je webbing koppel kan bevestigen.
Afbeelding
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
cedric
Lid

Bericht door cedric »

Oke duidelijk! Dankjewel, maar nog een vraagje : Die dikkere riem die de tasjes bijeen houdt, is dat een standaard riempje of een kortere versie of iets? Als het een gewone is dan heb ik er nog wel een paar liggen. Nogmaals bedankt.
Men of Valor
Lid

Bericht door Men of Valor »

De dikkere riem die de utility pouches bij elkaar houd is een aparte riem word ook wel een yoke genoemd.

Grtz Rinke
Voorheen bekend als Rinke Feenstra op dit forum.
cedric
Lid

Bericht door cedric »

Rinke Feenstra schreef:De dikkere riem die de utility pouches bij elkaar houd is een aparte riem word ook wel een yoke genoemd.

Grtz Rinke
Oke, bedankt!
Plaats reactie