Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Mooie helm.
Is volgens mij (mits ik het goed zie) een front seam, swivel bail. En ook in nette staat !
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Front Seam betekend aan de voorkant de split,neem ik aan?
Heb m vandaag op de rommelmarkt gekocht voor €35,00 incl. 2 liners,een met nr 3 erin,en 1 naoorlogse capac liner.
Zeer nette vondst dan !
Ja is inderdaad de split aan de voorkant. Als je hem weg doet voor een leuk prijsje heb ik wel interesse !
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
patrickh schreef:De andere liner die erbij zat was een capac met nr 5 aan een kant vh kruis,nr 1 aan andere kant,en boven het kruis een W en een nr.
Liner is gemaakt in 1951. Voor Korea of Vietnam.
En de W kan staan voor Westinghouse, dat het met een Westinghouse mal gemaakt is maar dan toch door Capac verder gefabriceerd geworden is.
Grt
Ook een na-oorlogs model liner. Is er behalve het cijfer geen kroonstempel te vinden? Dit type helm heeft overigens ook nog een label, geperst in de helmschaal aan de binnenzijde: Micarta + jaartal in Westinghouse liners. Deze kun je ook vinden in Capac liners, daar de WO2 Capac mallen waarin de liners geperst zijn later door Westinghouse werden overgenomen. Ook zijn er Capac liners te vinden die door Capac zelf zijn gebruikt, deze hebben ook een extra label zoals Westinghouse maar dan staat er Capac ( het kruis logo ) + een jaartal. Om de verwarring nog eens te vergroten is er ook nog de Capac die CMC stempeling in de kroon heeft staan. Dit is de Capac Mfg Co. en is een andere Capac als de Capac die tijdens WO2 liners maakten. Deze Capac heeft dus CMC gemarkeerde liners. Ook Firestone produceerde nog liners, maar dat is een ander verhaal... Die hebben overigens de gestileerde Firestine letter F echter niet in een schild, wat bij WO2 modellen wel het geval is.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''
yo ik hou van bodem vonsten van de oorlog en ik verzaamel het ook graag ik vind wel de bodem vonsten mooi als ze uit de wo1 of wo2 komen dit is een coole site