USMC gala uniform

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
D_Dutch
Lid

USMC gala uniform

Bericht door D_Dutch »

Hallo,

Op E-bay kwam ik dit prachtige uniform tegen, en ik heb er zeer veel interesse in.
Aangezien er geen datering bij stond, had ik besloten de verkoper een e-mail te sturen.
Hij wist zelf niet uit welke periode deze geproduceerd is, het heeft echter (in mijn ogen) wel een redelijk oude uitstraling.
Omdat ik bij geen enkele militaria-dealer een dergelijk Amerikaans uniform tegen kan komen overweeg ik om dit uniform aan te schaffen.
Is er iemand die zijn mening hierover kan geven over een mogelijke datering en of het het geld wel waard is?

De link naar het uniform.

Mvg,

Koen. :)
seeadler
Lid

Re: USMC gala uniform

Bericht door seeadler »

Hallo Koen,

Het is een schitterend uniform, Lt.Col. USMC. Helaas zonder onderscheidingen of andere bekwaamheidsspelden. Helaas ook de pet, schoenen, overjas, etc. ontbreken.

Het zal wel een dure opgave worden om deze compleet te krijgen. Of je deze moet kopen voor de prijs die gevraagt wordt is jou eigen beslissing, Ik weet de gangbare prijs niet.

Wat je ook doet, succes. Tip : bekijk Marktplaats onder uniformen of gewoon pet, wel sectie militairia.

Mvg, Mark.
Jan Klaassen
Lid

Re: USMC gala uniform

Bericht door Jan Klaassen »

Hier een foto uit (ongeveer) 2004;
http://www.marinecorpsmoms.com/new_images/Hagee.jpg
Is volgens mij precies hetzelfde uniform, met natuurlijk verschil in rang, dus of je alleen op de looks kunt vaststellen of het oud is; ik denk het niet.
Kan natuurlijk wel oud zijn, maar dan moet een kenner zijn/haar licht over laten schijnen...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Plaats reactie